حسام هاشمیان:

مراقبت‌های چشم پزشکی نیازمند پرستار تخصصی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۲۵:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۲۳۸
مراقبت‌های چشم پزشکی نیازمند پرستار تخصصی است
دبیر علمی سمینار پرستاری در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، بر ضرورت آشنایی پرستاران با مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی چشم تاکید کرد و گفت: در برخی کشورها، پرستار چشم پزشکی تربیت می شود.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» «حسام هاشمیان» در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، افزود: با توجه به اهمیت حرفه پرستاری در مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی، تصمیم گرفته شد در این کنگره به موضوع پرستاری در چشم پزشکی توجه بیشتری شود.

او با تاکید بر نیاز رشته چشم پزشکی به پرستار تخصصی، تصریح کرد: درمان‌ها و اعمال جراحی چشم پزشکی از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند که نیاز است از وجود پرستارانی استفاده شود که بتوانند همراه پزشکان و جراحان چشم پزشکی باشند.

هاشمیان با اشاره به اینکه در برخی کشورهای دنیا پرستار چشم پزشکی تربیت می‌شود، گفت: این احساس نیاز در کشور ما هم وجود دارد و به نظر می رسد که جراحان چشم به اهمیت این موضوع پی برده اند.

او ادامه داد: اگر پرستاران ما به صورت تخصصی بتوانند مراقبت های قبل و بعد از جراحی های چشم پزشکی را فرا بگیرند، قطعا به روند درمان بیماران کمک می‌کند. زیرا، پزشک و جراح مربوطه زمان زیادی را در کنار بیمار نیستند و می‌بایست از پرستاران تخصصی بهره برد.

دبیر علمی سمینار پرستاری در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، به موضوع آشنایی پرستاران با دستگاه‌های تصویربرداری اشاره کرد و افزود: در این کنگره، علاوه بر موضوع مراقبت‌های پرستاری در چشم پزشکی، مبحث آشنایی پرستاران با دستگاه‌های تصویربرداری مورد توجه قرار می گیرد. زیرا، رشته چشم پزشکی بیشترین استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری را دارد و لازم است که پرستاران با کارکرد این قبیل دستگاه‌ها آشنا شوند.

بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از 22 تا 25 آذر 95 در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

نظر شما