صداقت خبر داد:

از هر چهار نفر یک نفر از دیابت خود خبر ندارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۴:۵۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۹۲۷۰
از هر چهار نفر یک نفر از دیابت خود خبر ندارد
مدیر علمی انجمن دیابت با اشاره به اینکه همه اعضای فعال گابریک دچار بیماری دیابت هستند اظهار کرد: در حال حاضر 400 میلیون نفر دچار دیابت هستند و تا سال 2040 از هر 10 نفر یک نفر دیابت دارند.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» «صداقت» مدیر علمی انجمن دیابت گفت: در ایران 4 میلیون نفر دچار دیابت هستند و از هر چهار نفر یک نفر از دیابت خود خبر ندارد و این به این معنا نیست که دیابت به آنها ضرری نمی‌رساند بلکه به این معناست که هنوز با بیماری خود آشنایی ندارند.

صداقت در ادامه با اشاره به خطرات بیماری دیابت در صورت پیشگیری و درمان، گفت: دیابت شایعترین علت نابینایی و نارسایی کلیوی است و 12 درصد هزینه‌های نظام سلامت را به خود اختصاص داده است.

مدیر علمی انجمن گابریک با اشاره به فناوری‌های جدید در تشخیص و درمان دیابت گفت: این سوالی است که از 15 سال پیش مطرح می شود و امیدواریم که روزی پاسخ خوبی در این رابطه داشته باشیم.

به گفته او، برای تشخیص این بیماری نیازمند تکنولوژی پیشرفته‌ای نیستیم و با آزمایش قند خون می‌توان این بیماری را به سادگی تشخیص داد. اما در حوزه درمان افراد علاقه مند هستند که بدانند چه فناوری‌هایی به وجود آمده است که برای پاسخ به این سوال باید انواع دیابت را مشخص کنیم چون درمان‌ها کاملا متفاوت خواهد بود.

او گفت: مبتلایان به دیابت نوع یک افرادی هستند که از کودکی دچار دیابت شده‌اند و تا آخر عمرشان نیاز به تزریق انسولین دارند.

صداقت در ادامه با بیان اینکه در حوزه درمان دیابت نوع یک برنامه‌هایی مثل پمپ‌های انسولینی هوشمند وجود دارد که از آن‌ها با عنوان پانکراس مصنوعی یاد می‌شود، افزود: البته در حوزه درمان به صورت پیوندهای بنیادی هم در کشور ما و هم در دنیا در حال پژوهش هستند که در حال حاضر هیچ کدام به نتیجه اصلی نرسیده‌اند.

او ادامه داد: درباره دیابت نوع دو هم اتفاقات مهمی افتاده است و امروزه شاهد این هستیم داروهای تزریقی به جز انسولین مورد استفاده قرار می‌گیرند و دسته‌های دارویی این بیماران سال به سال بیشتر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز