رئیس علوم پزشکی همدان:

جذب سه هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در همدان

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۷:۴۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۸۴۲
جذب سه هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در همدان
سید حبیب‌الله موسوی‌ بهار از اجرای برنامه تحول نظام سلامت سه هزار میلیارد ریال اعتبار مالی جذب کرده ایم که 1400 میلیارد ریال را صرف خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس علوم پزشکی همدان در نخستین همایش گرامیداشت روز جهانی رادیولوژی و تجلیل از پرتونگاران برتر همدان اظهار کرد: از اجرای برنامه تحول نظام سلامت سه هزار میلیارد ریال اعتبار مالی جذب کرده ایم که 1400 میلیارد ریال را صرف خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کرده ایم.

وی اضافه کرد: مابقی این اعتبار جذب شده نیز صرف تامین امکانات، بهسازی محیط و ایجاد فضاهای خدماتی در حوزه‎های بهداشت و درمان هزینه شد که در تاریخ این دانشگاه بی سابقه بوده است.

موسوی بهار افزود: اجرای برنامه تحول نظام سلامت فرصت ارزشمندی ایجاد کرد تا بیشترین و بهترین امکانات پزشکی بویژه در حوزه تصویربرداری را خریداری کنیم.

وی گفت: در حال حاضر دو دستگاه ام. آر. آی در بخش دولتی استان فعال است و دستگاه رادیوتراپی برای بخش دولتی تأمین شده است که در سال آینده بهره برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر بهره مندی از تجهیزات مدرن در بخش های پزشکی درمانی اضافه کرد: با وجود بهره مندی از افراد توانمند و متخصص، در سال‌های گذشته بی‌توجهی به بخش تجهیزات باعث محدودیت در ارایه خدمات شده بود اما هم اکنون با اجرای برنامه تحول نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های وزیر بهداشت و مسوولان دانشگاه توانسته ایم سربلند باشیم.

رئیس علوم پزشکی همدان افزود: در رسیدن به این موفقیت استاندار و معاونان استانداری و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پیگیری های مطلوب داشته اند.

وی بر لزوم تامین دستگاه آنژیوگرافی مغز که نقش محوری در پیشگیری معلولیت‌ها دارد، تاکید کرد و یادآور شد: به زودی دستگاه سی. تی. آنژیوگرافی با 70 میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان راه اندازی می شود.

موسوی بهار با اشاره به ایجاد رشته دستیاری رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر چهار دستیار خارجی در دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند که یکی از آنان در رشته رادیولوژی تحصیل می‌کند.

وی، جذب دانشجوی خارجی و توسعه توریسم سلامت را از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز