وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

کاهش آمار سزارین درکشور

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۲:۴۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۸۵۴
کاهش آمار سزارین درکشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گشایش بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا، از موفقیت بیش از 11درصدی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کاهش آمار سزارین خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،  دکتر "سید حسن هاشمی" اظهارداشت: تا پیش از آغاز طرح تحول نظام سلامت، زایمان های سزارین به شکل غیرمنطقی افزایش یافته بود و در برخی مراکز به میزان 90درصد رسیده بود که همین امر مشکلاتی را به همراه داشت.
وی  ادامه داد: اکنون با تلاش هایی که صورت گرفته، کاهش سزارین در مواردی به میزان زیر 20درصد رسیده است؛ البته عدد مورد انتظار در میزان متوسط کشوری 30درصد است که برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای ترویج این امر، از تاثیر تلاش های مراکز درمانی در اعتباربخشی و نیز رایگان شدن زایمان طبیعی گفت و افزود: الان به حدود بیش از 40درصد رسیده ایم و لازم است همین مسیر در یک بازه 10ساله، پیگیری شود.
هاشمی بر نقش اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد و نکته دیگر مورد تاکید این مقام مسوول، نقش متخصصان زنان و زایمان و ماماها در این زمینه بود.
وی ادامه داد: با همکاری بیشتر، می توان شرایط را به شکل چشمگیری تغییر داد و مهم این است که تاکنون توانسته ایم به این موفقیت دست یابیم.
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت، شاهد بهره برداری از هزار و 600بلوک زایمانی در کشور باشیم.
هاشمی تاکید کرد: این خدمت برای نخستین بار است که در کشور ایجاد شده و مادر و پدر در کنار هم و با آرامش می توانند شاهد تولد نوزاد باشند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز