مصطفی حمدیه خبر داد:

عوامل موثر در ناباروری مردان

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۸:۵۵:۲۱
کد خبر: ۴۷۹۸۶۶
عوامل موثر در ناباروری مردان
روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد؛ استرس، شرایط محیط و شیوه زندگی در ناباروری مردان تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش گروه خبر «خبرگزاری برنا» مصطفی حمدیه روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تأثیر استرس در ناباروری مردان گفت: تولید اسپرم، تولید تخمک، سیکل قاعدگی در زنان، بسیار تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد و زن‌هایی که دارای استرس هستند بیشتر مواقع، دچار عادت ماهانه‌های نامنظم می‌شوند.

حمدیه افزود: ثابت شده در مردان هم به این صورت است و همانطور که عوامل استرس زا در زنان موجب اختلال می‌شود در مردان هم در ناباروری تأثیر گذاربوده و تولید اسپرم و تعداد اسپرم وقتی تحت تأثیر استرس قرار می‌گیرد باعث ناباروری شده و در این کنگره سعی شده بیشتر به ناباروری مردان از نگاه استرس پرداخت.

به گفته او، دراولین کنگره ناباروری مردان که ٢٦ لغایت ٢٨ آبان در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، پانلی در خصوص بیماری‌های سیستمیک از قبیل دیابت، قلب و عروق، بیماری‌های روانی و افسردگی  و اضطراب ارائه خواهد شدکه در ناباروری تاثیرگذار هستند.

همچنین ثابت شده استرس و اضطراب و عوامل محیطی در مردان بر روابط زناشویی تأثیر گذار است و باعث کاهش اسپرم می‌شود و برخی ازمردانی که در معرض استرس روانی قرار می‌گیرند نابارور هستند.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: سبک زندگی- تغذیه مناسب- آب و هوای مناسب-انواع استرس‌های روانی که روزانه با انها مواجه هستیم و در معرض انواع و اقسام آنها قرار داریم ،باید در مواجهه با آنها مدیریت خوبی داشته باشیم تا درصد ناباروری در مردان را کاهش دهیم.دکتر حمدیه عنوان کرد: بعضی از بیماران روانی که بیماری انها حاد است این افراد به خاطر عوامل ژنتیک خیلی راحت بیماری خود را از طریق ژن به نسل بعدی منتقل می‌کنند و نزدیک به 50 درصد نیز ممکن است بیماری خود را به فرزندانشان منتقل کنند و از لحاظ بهداشت روانی اگر مزدوج شدند حدالامکان نباید بچه دار شوند و باید حتماً قبل از ازدواج مشاوره داشته باشند تادرصورت بچه دار شدن کودکی با کمترین عارضه متولد شود.

حمدیه اظهار کرد: جامعه اصلاً توصیه‌های بهداشتی و روانی را جدی نمی‌گیرد و فرهنگ سازی نشده و خانواده‌ها به خیال اینکه اگر ازدواج صورت گیرد با بچه دار شدن مشکل حل خواهد شد اقدام به این کار می‌کنند در صورتی که ژن معیوب را منتقل کرده و کودکی با اختلالات روانی متولد می‌شود که این به ضرر خانواده و جامعه است.                                                                        

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز