صندوق احیا راهی برای نجات بناهای تاریخی از انزوا

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۷۱۷
صندوق احیا راهی برای نجات بناهای تاریخی از انزوا
نایب رییس شورای شهر بجنورد گفت: روند رو به رشد اقدامات صندوق احیا، بناهای تاریخی را از انزوا نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، نایب رییس شورای شهر بجنورد با تأکید بر اینکه با تلاش‌های انجام شده، آینده خوبی در انتظار عمارت سردار مفخم این شهر قرار دارد، گفت: روند رو به رشد اقدامات و واگذاری‌های صندوق احیای بناهای تاریخی، این بناها را از انزوا نجات می‌دهد.

«سیدجلیل کشمیری» با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم استفاده از قابلیت گردشگری و ظرفیت ارزشمند استان خراسان شمالی در این زمینه، در سفری که سال 91 به این استان داشتند، افزود: مجموعه شورای شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، به شکل مستمر در تلاش است با همکاری بخش‌هایی نظیر سازمان میراث فرهنگی و صندوق احیا، روند احیا و مرمت بناهای تاریخی این شهر را به عنوان یکی از زیر ساخت‌های مهم گردشگری تسریع کند.

این عضو شورای شهر بجنورد تصریح کرد: ورود بخش خصوصی به احیای بناهای تاریخی علاوه بر فراهم کردن زمینه بهره‌مندی مردم از میراث برجای مانده از نیاکانشان، می‌توانند نقش بسزایی در پویایی و رونق هر چه بیشتر چرخه اقتصاد و اشتغالزایی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ احیای بناهای تاریخی در کشور خاطر نشان کرد: با ورود بخش خصوصی به مرمت و احیای بناهای تاریخی و روند رو به رشد واگذاری‌های صندوق احیا، اماکن تاریخی از انزوا و بن‌بست نجات و گام بلندی در مسیرهویت بخشی به زیر ساخت‌های گردشگری برداشته می‌شود.

کشمیری با اشاره به ظرفیت بالای شهر بجنورد در عرصه زیر ساخت‌های گردشگری افزود: خانه سردار مفخم بجنورد یکی از عمارت‌های تاریخی است که در صورت مرتفع شدن مشکلات مربوط به آن می‌تواند به عنوان یک مدل موفق و ارزشمند احیا مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما