قلبی که در تهران آرام گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۴۷۰۵
قلبی که در تهران آرام گرفت
زهرا محرابی که معلم مهدکودک و تنها دختر خانواده شهرکردی خود محسوب می‌شد پیش از مرگ فرم درخواست کارت اهدای عضو را پر کرده بود تا علاوه بر درس دانش به شاگردان خود درس ایثار و بخشندگی بدهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از انجمن اهدای عضو ایرانیان، پیش از ظهر امروز قلب این معلم 31 ساله جونقانی که بر اثر خونریزی مخچه دچار مرگ مغزی شده بود، با هواپیمای جت به بیمارستان شریعتی تهران منتقل و در سینه یک بانوی 53 ساله آرام گرفت.

پیش از آن وضعیت این بانوی 53 ساله در بیمارستان شریعتی تهران که به نارسایی قلبی دچار بود اورژانسی تشخیص داده و به وزارت بهداشت اعلام شد، تا در صورت پیدا شدن قلبی با گروه خونی مشابه فورا برای پیوند اقدام شود.

شب گذشته پس از اعلام رضایت خانواده زهرا محرابی برای اهدای اعضای دختر جوانشان، جراحان متخصص قلب بیمارستان شریعتی با هواپیمای جت نیروی هوافضای سپاه روانه شهرکرد شده و توانستند با برداشت موفقیت آمیز قلب، آن را به تهران منتقل کنند. 

در حال حاضر با توجه به عدم وجود امکانات و مراکز فعال پیوند در سایر استان‌های ایران، تنها راه بهره برداری از قلب فرد مرگ مغزی انتقال آن با هواپیمای جت به تهران است. 

قلب و ریه از جمله اعضایی محسوب می شوند که پایداری آن ها از زمان گردش خون در بدن فرد مرگ مغزی تا زمان گردش خون مجدد آن در بدن فرد گیرنده بین 4 تا 6 ساعت است. به همین علت سرعت در انتقال این اعضا مهم ترین ویژگی در زمینه پیوند آن محسوب می شود.   

کبد و کلیه های این بانوی جوان شهرکردی نیز توسط تیم پیوند کبد و کلیه اصفهان برداشت شده و کبد برای اهدا به بیمار نیازمند روانه اصفهان و کلیه نیز به بیماران نیازمند در شهرکرد اهدا شد. این در حالی است که نسوج او نیز برای اهدا به بانک نسوج بیمارستان امام خمینی تهران فرستاده شد.

photo_2016-12-17_14-35-45

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز