کنترل استرس و فشار روحی با ورزش پیاده روی

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۹:۳۵
کد خبر: ۵۰۲۰۹۶
کنترل استرس و فشار روحی با ورزش پیاده روی
پیاده روی ، بهترین و ارزان ترین راه کنترل فشار روحی است،صرفنظر از سرعت گام ها، پیاده روی به طور طبیعی میزان استرس را کم می کند.

خبرگزاری برنا لرستان- سرویس ورزشی/ همه ما گاهی درگیر فشار روحی می شویم ،فشار روحی ریشه بسیاری از مشکلات روانی ، پزشکی و اجتماعی است ، هر یک از ما دائماً فشارهای روحی بسیاری را با نتایج متعدد آن تحمل می کنیم، فشار روحی تنها هنگامی سلامتی را به خطر می اندازد که به طور مؤثر با آن مقابله نشود .

ناراحتی ها و فشارهای روحی که می تواند خشنودی روحی را کاهش دهد، قادر هستند سلامت جسمانی را نیز زایل کنند. با وجود این مقداری فشار روحی معمول لازم است ، ناراحتی های روحی از نظر مالی و اقتصادی نیز زیان و آسیب هائی را بر ما وارد می آورد .

 فشار روحی سودمند می تواند تعداد کمی از افراد را تبدیل به قهرمان المپیک کند ، درصورتی که فشار روحی زیانبخش تعداد زیادی از افراد را دچار یأس و نومیدی می کند ، بنابراین باید به چنین نیروی قدرتمندی همواره توجهی خاص مبذول داشت. 

فعالیت ورزشی ، بویژه پیاده روی شیوه فوق العاده مؤثری برای برطرف کردن فشار روحی است ، امروزه میلیون ها نفر از مردم جهان برای مقابله با ناراحتی ها و فشارهای روحی روزمره بعد از کار روزانه خود به فعالیت های جسمانی مانند ، نرمش کردن ، دویدن در پارک ، دوچرخه سواری با دوستان ، پیاده روی و غیره می پردازند و از این فعالیت ها لذت می برند. 

پیاده روی ، بهترین و ارزان ترین راه برای کنترل فشار روحی است  پیاده روی ، صرفنظر از سرعت گام ها، به طور طبیعی میزان استرس را کم می کند ، فعالیت های ورزشی مناسب به طور قابل توجهی در مقابله با استرس نقش دارند. 

ورزش های آرامبخش مانند ،حرکات کششی و دیگر ورزش ها مانند ،پیاده روی ، دویدن و ورزش های هوازی موجب افزایش امواج آلفا در مغز می شوند ، این موج ها الگوی الکتریکی فعالیت مغز می باشد که نشان می دهند ذهن در حال آرامش قرار دارد .

 پیاده روی منظم و مرتب آندروفین ها را که باعث احساسات مثبت در ما می شود در خون وارد می کند ، این ماده خاصیت آرام بخشی دارد ، تمرین های طولانی مدت موجب تحریک مغز برای تولید هورمون هائی به نام « آندروفین »  می شود و موجب قطع درد و ایجاد حالت وجد و سرور در فرد می گردند ، بدین ترتیب به منظور دست یافتن به امنیت و اطمینان در مواقع کار سخت و یا استرس های فردی ، تقریباً هر ورزشی به شما کمک می کند تا خود را از تنش ها، نگرانی ها و اضطراب رها سازید. 

بهتر است پیاده روی را به عنوان فعالیت ورزشی مورد علاقه خود به طور منظم و مرتب ، انتخاب نمائید ، به طور کلی یکی از فعالیت های بدنی که به سادگی در دسترس شما قرار دارد ، پیاده روی است که یکی از فعالیت های منظمی است که برای از بین بردن فشار روانی بسیار سودمند است ، با پیاده روی می توان بر ناراحتی های روحی و عصبی غلبه کرد ، چرا که پیاده روی یک تسکین دهنده عمومی فشار و تنش عصبی است .

 انجام پیاده روی منظم و مرتب فرد را دربرابر فعالیت های بعدی ناراحتی روحی در آینده محافظت می کند ، پیاده روی به شما انرژی می دهد تا احساس آرامش کنید و از سرزندگی و شادابی خود لذت ببرید.

ورزش سبک ( پیاده روی ) که به طوری منظم و مرتب انجام شود ، ضربان قلب شما را تا اندازهای بالا می برد و می تواند در از بین بردن فشار روحی معجزه کند. 

ورزش مرتب به طور منظم ، بدن را برای غلبه بر استرس مقاوم می سازد ، هنگامی که پیاده روی به درستی انجام گیرد موجب کاهش اثرات زیانبار استرس می شود ، حتی گاهی کارهائی مانند قدم زدن در اطراف محل زندگی می تواند ناراحتی شما را به خاطر مشکلات کاری و یا خانوادگی کمتر کند ، بدن شما طوری ساخته شده است که تحت فشار روانی، نیاز به تحریک دارد ، پیاده روی کنید یا بدوید،هر دو مؤثر است.

توصیه:

پیاده روی بهترین و ارزانترین راه کنترل فشار عصبی است .

بهتر است به جای مصرف داروهای عصبی یا خواب آور ، هر روز مدتی در فضای آرام به قدم زدن بپردازید .

فراموش نکیند پیاده روی، یک آرامش دهنده عمومی و عامل مؤثری در پیشگیری از بروز ناراحتی های روحی است.

پیاده روی تسکین دهنده عمومی فشار و تنش عصبی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز