معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مطرح کرد:

رونق گردشگری روستایی با تکیه‌بر حفظ اصالت

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۸:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۲۰۴
رونق گردشگری روستایی با تکیه‌بر حفظ اصالت
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بازدید از دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر، اصلی‌ترین دارایی روستاها و عامل توسعه و تداوم گردشگری روستایی را حفظ اصالت و هویت فرهنگی و طبیعی آن‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز 15 دی ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر گفت: با توجه به اینکه اصلی‌ترین دارایی روستاها اصالت، هویت فرهنگی و طبیعی آن‌هاست؛ باید با گردشگری مسئولانه و تحقق گردشگری روستایی پایدار از ظرفیت‌های ارزشمند موجود بهره‌مند شویم.

رحمانی موحد بابیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید شکوفایی و حفظ دارایی‌های فرهنگی و طبیعی در روستاها است؛ افزود: بر مبنای این رویکرد بی‌شک توسعه گردشگری روستایی و عشایر می‌تواند رونق هر چه بیشتر روستاها، مهاجرت معکوس، توانمندسازی روستاها و توزیع ثروت را به دنبال داشته باشد.

معاون گردشگری در ادامه، برپایی نمایشگاه توانمندی روستاییان را یکی از پشتوانه‌های نگاه توسعه گردشگری روستایی در کشور مطرح و اظهار کرد: بر این اساس روستاهای کشور ضمن حفظ اصالت و فرهنگ غنی‌شان با ارائه امکاناتی نظیر اقامت، پذیرایی و خدمات متنوع می‌توانند از مزایای اقتصادی گردشگری روستایی بهره‌مند شوند و با احیای آداب‌ورسوم، آیین‌ها، صنایع‌دستی و هنرهای بومی گامی مؤثر در حفظ داشته‌های طبیعی و فرهنگی خود بردارند.

گفتنی است، دومین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر به همت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ریاست جمهوری از تاریخ 15 لغایت 18 دی‌ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز