رییس کمیته عمران شورای شهر خبر داد؛

الزام موتور سواران به دریافت آرم طرح ترافیک

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۹:۳۱:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۵۴۵
الزام موتور سواران به دریافت آرم طرح ترافیک
همه موتورسیکلت‌های پایتخت برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید نسبت به دریافت آرم طرح ترافیک سالانه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر، در جمع خبرنگاران درباره الزام دریافت آرم طرح ترافیک گفت: با بررسی تعرفه‌های طرح ترافیک در کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران برای اولین بار پیشنهاد شد که در راستای ساماندهی موتورسیکلت‌های پایتخت، تمهیدات ویژه‌ای برای سال 96 اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس همه موتورسیکلت‌های پایتخت برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید نسبت به اخذ آرم طرح ترافیک سالانه اقدام کنند.

شاکری بابیان اینکه، باید تمامی موتورسیکلت‌ها برگه معاینه فنی داشته باشند ادامه داد:  مقرر شد که موتورسیکلت‌ها عوارض سالیانه خود را هم پرداخت کنند؛ به‌گونه‌ای که موتورسیکلت‌های انژکتوری 10 درصد عوارض یک خودرو، موتورسیکلت‌های کاربراتوری 200 درصد عوارض یک خودرو و موتورهای برقی نیز از عوارض معاف خواهند بود، این برنامه‌ها از سال 96 اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران از این مصوبه گفت: پلیس در حال حاضر اقدام به اعمال قانون به‌صورت فیزیکی می‌کند اما با اجرایی شدن این برنامه، دوربین‌های شهر تهران رصد موتورسیکلت‌ها را بر عهده می‌گیرند.

همچنین به گفته این عضو شورای شهر، دو خط از مراکز خود را در پنج مرکز به بحث معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اختصاص داده است.

 

 

 

نظر شما