وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

باید از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد استفاده ویژه ای کرد

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۲:۰۶:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۵۶۹
باید از ظرفیت گردشگری مذهبی مشهد استفاده ویژه ای کرد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ظرفیت مشهد 2017 باید به خوبی استفاده کرد، گفت: گردشگری مذهبی از شاخه های اصلی گردشگری است که مشهد جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد و سال گذشته بیش از 25 میلیون زائر به این شهر سفر کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاحیه رسمی رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا (‌ع) افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم و از جمله پزشکی پیشرفت های خوبی داشته است به طوری که در شاخصه رشد علمی رتبه 16 جهان و در حوزه تعداد مقالات ثبت شده در پایگاه های بین المللی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر ضرورت تولید ثروت از راههای علمی بیان کرد: امروز کشورهایی قدرتمند هستند که دارای دانش غنی تری باشند .

وی با تاکید بر گسترش روابط بین کشورهای جهان اسلام و بویژه تبادل تجربیات و یافته های علمی گفت : کشورهای مسلمان در سایه اتحاد و همبستگی می توانند پرچمدار تولید علم و پیشرفتهای علمی در حوزه های مختلف باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : طرح تحول نظام سلامت از دستاوردهای دولت است که با فراگیر شدن بیمه در کشور، نتایج خوبی به همراه داشت و باعث کاهش هزینه های درمان شد و این طرح 2 بار از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.

قاضی زاده با اشاره به بیمه شدن تمام ایرانیان در این طرح گفت: این طرح منجر به کاهش هزینه های درمان شده است به طوری که روستائیان فقط سه درصد و شهرنشنیان 6 درصد هزینه های درمان را می پردازند.

وی با تاکید بر ارتباط کشورهای مسلمان با مجامع دانشگاهی و بهره مندی از ظرفیت دانشمندان اسلامی افزود : باید ارتباط موثرتری بین پژوهشگران اسلامی با موسسه علمی و فرهنگی آیسسکو وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد : کشورهای مسلمان باید در کنار فرهنگ که رکن اصلی در تعامل کشورهاست نسبت به آموزش علوم و ارتباطات و تبادل تجربیات در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت : کشورهای اسلامی با هدف دستیابی به صلح جهانی در سایه آموزه های اسلام،‌ باید الگویی برای صلح جهانی باشند.

 

 

نظر شما