رستگاری در گفت‌وگو با برنا:

تعداد روزهای ناسالم در حال کاهش است

۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۰۹:۵۲:۳۹
کد خبر: ۵۲۱۴۰۲
تعداد روزهای ناسالم در حال کاهش است
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست، گفت: پیش بینی میزان آلودگی هوای تهران تا پایان سال 95 به این صورت است که امسال درصد آلودگی هوا بین 25 تا 27 درصد است.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست، در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا، با اشاره به کیفیت هوای تهران طی یک سال گذشته گفت: از سال 93 به بعد و با توجه به برنامه های کاهش آلودگی هوا که از سمت دولت شروع شده و در حال اجرا است، تعداد روزهای ناسالم در تهران با شیب ملایمی در حال کاهش است.

وی افزود: در سال 91 و 92 یعنی قبل از شروع اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا، هوای تهران در 40 درصد از روزهای سال در شرایط آلوده و ناسالم قرار داشت، اما از سال 93 و با شروع اقدامات دولت، این میزان به 32 درصد کاهش یافته و در سال 94 نیز این شرایط به 30 درصد رسید.

رستگاری تصریح کرد: پیش بینی میزان آلودگی هوای تهران تا پایان سال 95 به این صورت  است که امسال درصد آلودگی هوا بین 25 تا 27 درصد است.

وی با اشاره به این موضوع که شاخص آلودگی هوای تهران در روزهای مختلف متغیر است، گفت: در تهران تعداد منابع آلاینده بسیار زیاد است و شرایط اقلیمی تهران با توجه به شکل توپوگرافی که دارد به صورتی است که در شمال و شرق تهران رشته کوه های البرز قرار دارند و جهت وزش باد در تهران از جنوب غرب به شمال شرق است، به صورت طبیعی آلاینده ها امکان کمتری برای خروج از تهران را دارند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست در پایان اظهار کرد: روزهایی که ما با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم انتشار آلاینده ها از منابع مختلف باعث می شود تا کیفیت هوا به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد به طوری که شاخص های کیفیت هوا طی 2 تا 3 ساعت از شرایط ناسالم فراتر بروند.

نظر شما