رستمی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت جوانان ممکن نیست

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۵۱۴۵
کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت جوانان ممکن نیست
معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی بدون مشارکت جوانان ممکن نیست.

به گزارش گروه جوانان خبرگزاری برنا، محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پنجاه و پنجمین نشست ستاد استانی ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سه شاخص بحرانی افول سرمایه‌ی اجتماعی جوانان، ترد اجتماعی جوانان و فردگرایی به صورت خاص از جمله معضلات موجود در زمینه‌ی مسائل و مشکلات جوانان در طی چند سال گذشته بوده است.

وی افزود: بر اساس مطالبات و گفتمان‌ها در دولت یازدهم، جوانان به عنوان سرمایه‌های اصیل جامعه تلقی می‌شوند و تمامی رویکرد دولت در راستای کمک به جوانان به خصوص در زمینه‌ی اشتغال و مسکن است.

وی تاکید کرد: برای عملیاتی کردن این رویکرد دو مسیر موازی در نظر گرفته شد که مسیر اول شامل فعال کردن و حساس‌سازی بخش‎های مختلف دولت در حوزه‎ی جوانان بود و این نیز سبب فعال‌سازی شورای عالی جوانان و ستادهای استانی و شهرستانی شد که تنها راه قانونی محسوب می‌شد.

رستمی بیان کرد: دستورالعمل فعالیت ستادها از ناهماهنگی برخوردار بود که دستورالعمل، عمل واحد به صورت مکتوب و در قالب یک کتاب به آن‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: مشارکت حداکثری در سطح ملی با همکاری فرمانداران و ستادها منجر به توجه ویژه‌ی همگان به مسئله‌ی جوانان شد که فضای اعتمادآفرینی را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: مسیر دوم، فعال و حساس‌سازی اعتماد اجتماعی از جمله اقدامات دیگری بود که انگیزه برای بازگشت به جامعه و علاقه برای مشارکت در رفع مسائل اجتماعی را برای جوانان ایجاد کرد.

رستمی با اشاره به نحوه‌ی مشارکت جوانان در امور مختلف، گفت: مشارکت جوانان در قالب مشارکت اجتماعی جوانان و مشارکت سازمان یافته و نهادمند اجتماعی است که هدفگذاری روشن برنامه‌ریزی و انسجام از اصول آن به شمار می‌آید.

وی اظهار کرد: این نوع مشارکت  نیازمند سطح آگاهی بالا و عملکرد محدود‌تری نسبت به مشارکت‎های عمومی است که این نیز نیازمند وجود پنج هزار سازمان مردم نهاد جوانان در کل کشور است تا با استانداردهای جهانی برابری کنیم .

وی خبر داد: 1500 سازمان مردم نهاد جوانان در این دولت مجوز گرفته و 950 پرونده نیز تشکیل شده و 2500 سازمان بعدی نیز در دولت آینده تکمیل خواهد شد.

رستمی خاطرنشان کرد: سیر دوم مطالعات اجتماعی جوانان شروع شده و نتایج آن سال بعد مشخص خواهد شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تأسیس صرف سازمان‌های مردم نهاد جوانان کافی نیست و دوره‌های آموزشی مهارت و دانش افزایی، حمایت از طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد تا سقف هفت میلیارد تومان از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خانه‎ی جوانان گام بعدی توسعه‌ی مشارکت ملی جوانان بود و خانه‌ی جوانان تبریز نیز پس از ابلاغ این طرح افتتاح شد و تا پایان سال تمامی استان‌ها حداقل یک خانه خواهند داشت.

رستمی افزود: سال آتی ساخت و توسعه‌ی خانه‌ی جوانان در شهرستان‌های بزرگ شروع می‌شوند و همچنین توسعه‌ی نقش و استقلال از ضروریات است.

وی همچنین با اشاره به آموزش‌های ازدواج گفت: آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج گرفتار بحران محتوایی و اجرایی است و تربیت مربیان متخصص از ضروریات به شمار می‌آید.

وی افزود: 2500 مربی در سراسر کشور در حال آموزش هستند و آموزش 16 ساعته در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز