جزئیات دستگیری ۶ سارق مسلح خودروی حمل پول بانک پاسارگاد/ اعترافات طراح اصلی سرقت

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۱:۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۴۶۵
جزئیات دستگیری ۶ سارق مسلح خودروی حمل پول بانک پاسارگاد/ اعترافات طراح اصلی سرقت
شش عضو اصلی باند سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد شب گذشته و صبح امروز از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری برنا، شش عضو اصلی باند سرقت خودروی حمل پول بانک پاسارگاد شب گذشته و صبح امروز از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند. این سارقان با سرقت خودروی بدون محافظ حمل پول موفق شده بودند 900 میلیون تومان را به سرقت برسانند.

سردار حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ، روز چهارشنبه درحاشیه عملیات دستیگیری سارقان خودروی حمل پول بانک پاسارگاد گفت: پنجشنبه هفته گذشته خودروی حمل پول بانک پاسارگاد تهران حین تردد در بزرگراه حقانی با سد شدن راهش توسط  سارقان مسلح سرقت شد.

پس از وقوع سرقت بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: سارقان بسیار زیرکانه عمل کرده و سعی کردند هیچ ردپایی از خودر برجای نگذارند به همین دلیل سرقت و صحنه فرار آنها توسط هیچ دوربینی درسطح شهر ثبت نشده بود.
 
به گفته رئیس پلیس تهران همان شب با تلاش پلیس دو نفر از سارقان اصلی شناسایی شدند و درمجموع پلیس موفق شد شش نفر از عوامل این سرقت را شناسایی کند.
 
ساجدی نیا بابیان اینکه هر شش نفر دستگیر شدند، گفت: دو نفر در تهران و چهار نفر در استان های شمال و شمال غرب کشور دستگیر شدند و حین عملیات پلیسی، دونفر از متهمان تیر خورده و مجروح شدند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: پول سرقت شده 900 میلیون تومان بود که 550 میلیون توسط پلیس پس گرفته شد و خودروهای خریداری شده که با باقی پول تهیه شده بود، توقیف شدند.

ساجدی نیا با اشاره به اعترافات اولیه متهمان تاکید کرد: عوامل اصلی سرقت اعتراف  کردند که مدتی زیادی پنجشنبه ها نقشه خود را تمرین کرده و قصد داشتند دومین سرقت را از  دیگر خودروی حمل پول این بانک به زودی انجام دهند.

وی در خصوص هم دستی یک زن با متهمان و فرارش به استان گیلان گفت: فردی که ازسوی ماموران در عملیات دستگیری مورد اصابت  گلوله قرار گرفت همسر یکی ازمتهمان بود که تا بازجویی ها به پایان نرسد نمی توان گفت که وی همدست سارقان بوده است.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه بانک پاسارگاد چندین پنجشنبه مامور مسلح همراه خودرو حمل پول نداشت، عنوان کرد: باید همراه تمامی خودروهای حمل پول نیروی مسلح وجود داشته باشد. این درحالی است که در روزی که این سرقت رخ داد دوربین داخل خودرو از سوی خود بانک قطع شده بود.

 

یک ماه برای این سرقت تمرین کرده بودیم

طراح اصلی این سرقت، پس از دستگیری جزئیات را بازگو کرد.

میلاد 32 ساله، طراح اصلی این سرقت به خبرنگاران گفت: مامور حفاظت بانک پاسارگاد هستم و به دلایل وضع مالی بدی که داشتم وسوسه شدم یکی ازخودروهای حمل پول را سرقت کنم و برای این سرقت حدود چهار تا مسیر حمل پول را از یک ماه گذشته تمرین کرده بودیم.

میلاد از جزئیات این سرقت گفت: اسلحه را یکی از همدستانمان به همراه یک کلت کمری چهار میلیون تومان خریده بود و ما نمی دانستیم در خودرو 900 میلیون تومان پول نقد وجود دارد. برای دزدی از بانک اسلحه را به دست گرفتم و برای اینکه کارمندان را بترسانم یک تیر هوایی شلیک کردم. پس از اینکه هر کدام به یک سو فرار کردیم نفری 50 میلیون تومان به همدستانم دادم اما چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شدیم.

به گزارش برنا، خودرو حمل پول بانک پاسارگاد، پنجشنبه گذشته در اتوبان حقانی مورد سرقت سارقان مسلح قرار گرفت.

خبرنگار: غزال ساری اصلان

 

 

 

انتشار: پوپک کفیلی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز