رسیدگی و انتقال مصدومان واژگونی اتوبوس زائران اربعین به تهران

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۱۴:۵۶:۲۳
کد خبر: ۶۳۴۰۳۴
رسیدگی و انتقال مصدومان واژگونی اتوبوس زائران اربعین به تهران
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مصدومان واژگونی اتوبوس زائران اربعین به تهران منتقل شدند، گفت: برخی مصدومان مسئله قطع عضو داشتند که پیوندهایشان انجام شده و اکنون شرایط رضایت‌بخشی دارند.

به گزارش گروه انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت درباره رسیدگی به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس زائران اربعین که اکنون در بیمارستان سینای تهران بستری هستند، گفت: یکی از اتوبوس‌های زائرین اربعین بعد از خارج شدن از مرز مهران از مسیر اصلی خارج و به شانه خاکی منحرف می‌شود؛ این اتوبوس بعد از برخورد با یک دستگاه ون زائران واژگون می‌شود که متاسفانه در این حادثه 10 نفر از هموطنانمان مصدوم شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: این مصدومان به مرز مهران انتقال یافتند و خدمات اولیه را دریافت کردند و از مهران هم با اتوبوس آمبولانس به تهران منتقل شدند.

او ادامه داد: این حادثه به خیر گذشت، همه کسانی که مصدوم شدند خدمات خوبی گرفتند و خوشبختانه مشکل جدی ندارند.

جان‌بابایی با بیان اینکه خوشبختانه همه بیماران خدمات خوبی از سوی اورژانس کشور گرفتند، گفت: امسال هماهنگی بسیار خوبی در سازمان اورژانس داشتیم بطوریکه که بیش از 500 آمبولانس در این مسیر با حدود 5 هلی‌کوپتر آمبولانس و دو هواپیما مستقر هستند. همچنین امسال در کنار بیمارستان مهران دو بیمارستان صحرایی هم برای مواردی که خیلی ضروری هستند، راه‌اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال بیش از 6 هزار پرستار، پزشک و پرسنل پزشکی در مناطق مرزی مستقر هستند.

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور نیز درباره رسیدگی به این مصدومان گفت: با توجه به آمادگی وزارت بهداشت به خصوص سازمان اورژانس کشور و معاونت درمان برای خدمات رسانی به زائرین اربعین توانستیم 4 نفر از مصدومان که نیاز به خدمات جدی‌تر داشتند را سریع به استان کرمانشاه اعزام کنیم که خوشبختانه شرایط خوبی هم در آنجا برای بیماران ایجاد شد. این مصدومان مسئله قطع عضو داشتند که پیوندهایشان نیز انجام شده و شرایط رضایت‌بخشی دارند.

 رئیس اورژانش کشور افزود: سایر مصدومان نیز به بیمارستان‌های امام حسین (ع)و امام خمینی(ره) در ایلام اعزام شده بودند که برای گرفتن خدمات بیشتر به بیمارستان سینای تهران منتقل شدند.

او افزود: بیمارستان سینا یکی از بیمارستان‌های آماده باش در تهران است که برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین انتخاب شده است.

کولیوند درباره علت اعزام مصدومان به تهران گفت: اعزام مصدومان به تهران برای آمادگی بیمارستان‌های مرزی است که اگر اتفاقاتی دیگری افتاد، آنها بتوانند سریع‌تر خدمت رسانی کنند و از طرفی هم بیماران در کنار خانواده‌هایشان بتوانند خدمات درمانی دریافت کنند.

او گفت: مصدومان اعزامی توسط اتوبوس آمبولانس به تهران منتقل شدند و همگی خدمات خوب اورژانسی دریافت کردند. 

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اینکه همه این موارد نیاز به پیشگیری دارد، گفت: زائرین و رانندگان باید به مسئله پیشگیری دقت کنند. متاسفانه حوادث ترافیکی خیلی تلفات دارد.

وی تاکید کرد: باید نسبت به پیشگیری از حوادث ترافیکی اقدام کرد، همچنین زائرین باید بهداشت فردی و اجتماعی خود را رعایت کنند که سلامت‌شان به خطر نیفتد.

کولیوند درباره آمار تصادفات زائران اربعین گفت: متاسفانه در یکی از جاده‌ها روزانه دو یا سه تصادف داشتیم که و تعداد این حوادث زیاد است. در این حوادث افرادی جان خود را از دست دادند اما آن چیزی که واقعا باید به آن توجه شود، مسائل مربوط به رانندگان است. رانندگان باید صبر و حوصله داشته باشند که شاهد این گونه حوادث نباشیم.

او افزود: اورژانس کشور در مرز مهران بیمارستان سیار 50 تخته و کنار بیمارستان مهران یک بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کرده است. حدود 6 هزار نفر به نیروی‌های پزشکی اضافه شدند که همگی به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند، اما این مسائل دلیل نمی‌شود که افراد رعایت و در پیشگیری دقت نکنند.

یکی از مسافران اتوبوس و همراه یکی از مصدومان درباره وقوع این حادثه گفت: زمانی که از مرز مهران رد و وارد خاک عراق شدیم بعد از طی مسافت 15 کیلومتر به یک سه راهی رسیدیم و زمانی که اتوبوس می‌خواست دور بزند منحرف و به شانه خاکی کشیده شد و چپ کرد.

او ادامه داد: اول اورژانس عراق رسید که اصلا رسیدگی نکردند، اما بلافاصله از مرز مهران اورژانس کشور خودمان به محل حادثه آمد که همه خدمات و رسیدگی‌ها را آنها انجام دادند. نیروهای اورژانس ایران خدمات بسیار خوبی به مصدومان دادند و خیلی سریع آنها را منتقل کردند.

 یکی از مصدومان خانوم این حادثه گفت: من همراه با پسرم و تعدادی از افراد فامیلم عازم نجف بودیم. متاسفانه چون نیمه شب بود، بیشتر افراد داخل اتوبوس خواب بودند و وقتی اتوبوس واژگون شد، متوجه حادثه شدیم. در این اتفاق من و پسرم هر دو مصدوم و امروز به تهران منتقل شدیم.

یکی دیگر از آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: حدود ساعت 4 صبح بود که اتوبوس واژگون شد. ما عازم شهر نجف بودیم. خوشبختانه خدمات رسانی اورژانس کشور خیلی سریع بود و خیلی زود به بیمارستان مرز منتقل شدیم.

نظر شما