معاون وزیر بهداشت اعلام کرد؛

اختصاص فقط ۲۵ درصد از اعتبار بیمه سلامت تاکنون

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۱۲:۲۰:۰۵
کد خبر: ۶۳۴۷۲۶
اختصاص فقط ۲۵ درصد از اعتبار بیمه سلامت تاکنون
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از مجموع 110 هزار میلیارد ریال اعتبار امسال بیمه سلامت تاکنون 25 درصد آن اختصاص یافته است.

 به گزارش خبر گزاری برنا ؛ دکتر ابراهیم گلمکانی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد  گفت : بر اساس هدفگذاری از پیش تعیین شده می بایست 56 درصد اعتبار بیمه سلامت اختصاص می یافت.

وی ادامه داد: همچنین یک درصد از مجموع درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده امسال معادل 40 هزار میلیارد ریال باید به بخش سلامت اختصاص می یافت ولی تاکنون 14 هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافته اما امیدواریم تا پایان امسال این اعتبار بطور کامل محقق شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون مبلغی از اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها به بخش سلامت کشور اختصاص نیافته است.

وی در ادامه علت برخی نارضایتیها از برخی بیمارستانها را مرتبط با عملکرد دولتهای نهم و دهم در تحمیل جذب نیرو ذکر و بیان کرد: در آن دولتها نیروهایی به عنوان خدماتی جذب ولی بعد از مدتی به تدریج به کارهای اداری گمارده شدند که امکان برگشت آنها به سامانه نخست بکارگیری میسر نیست. در نتیجه این مساله امروز بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی از نظر کادر پرستاری و پزشکی با مشکل مواجه نیستند ولی از وجود نیروی خدماتی لازم محرومند.

گلمکانی به کمبود منابع انسانی در همه ساختارهای نظام سلامت کشور اشاره و بیان کرد: پارسال 16 هزار و امسال 11 هزار مجوز جذب نیروی مورد نیاز در بخشهای مختلف بهداشت و درمان اخذ شد که با توجه به کمبودهای موجود باید افزایش یابد.

وی همچنین تحول در حوزه های آموزش پزشکی و اصلاح ساختار نظام سلامت را از رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت دوازدهم ذکر و بیان کرد: پیش از این توجه خاصی به تامین منابع پایدار اعتباری برای حوزه سلامت کشور نشده بود اما وزیر بهداشت و مجموعه دولت دوازدهم عنایت خاصی به جذب و افزایش این منابع دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر رویکردها ذکر و بیان کرد: اجرای این طرح ظرف چهار سال اخیر نقش مهمی در افزایش رضایت مندی مردم از خدمات بهداشتی و درمانی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم داشته است.

وی افزود: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم مردم در تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در سطح کشور از جمله در مناطق محروم با مشکلات بسیاری مواجه بودند اما با اجرای این طرح بخش اعظم تنگناها مرتفع شده اند. در طول چهار سال دولت یازدهم به اندازه حداقل هشت سال قبل آن در حوزه های بهداشت و درمان خدمات انجام شده و مهمترین اولویت دولت دوازدهم نیز رفع بیش از پیش مشکلات مناطق محروم است.

فرماندار گناباد نیز در این نشست مهمترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان را معوقات پزشکان و سایر نیروها اعلام و بیان کرد: افزایش کیفیت خدمات در بیمارستانها و مراکز درمانی و تامین منابع و نیروی انسانی برای آنها ضروری است.

محمدعلی نبی پور مشکل دیگر را ماندگاری پزشکان و متخصص در گناباد ذکر و بیان کرد: علاوه بر منابع مالی، مدیران باید تکریم این نیروها برای ماندگاری بیشتر آنها در مناطق کم برخوردار و محرم تلاش کنند.

نماینده مردم گناباد و بجستان درمجلس شورای اسلامی هم در این نشست طرح تحول سلامت را از نقاط قوت دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوازدهم توصیف و بیان کرد: تلاش مجلس همکاری با دولت به منظور تامین منابع پایدار برای اداوم اجرای این طرح است.

حمید بنایی مهمترین چالش طرح تحول سلامت را نبود منابع پایدار برای اجرای آن دانست و خواستار اجرای نظام ارجاع در سلامت برای کاهش این تنگنا توسط وزارت بهداشت شد.

در این مراسم دکتر جواد باذلی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد معرفی و از خدمات دکتر رضا احمدی در این سمت تقدیر شد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیمارستانهای علامه بهلول و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت جامع، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس ارائه خدمت به 130 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان را در جنوب خراسان رضوی بر عهده دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز