تولد نوزاد عراقی در شب اربعین به دست تیم پزشکان ایرانی

۱۳۹۶/۰۸/۱۹ - ۰۹:۴۶:۱۹
کد خبر: ۶۳۵۱۲۱
تولد نوزاد عراقی در شب اربعین به دست تیم پزشکان ایرانی
تیم پزشکان شیرازی با رسیدگی فوری به مادر باردار اهل موصل، جان او و نوزادش را نجات دادند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، ناصر قهرمانی دستیار تخصصی طب اورژانس گفت: تیم پزشکان شیرازی که از روز‌های پیش از اربعین حسینی، به مراکز درمانی کشور عراق اعزام شده اند، در شب اربعین حسینی نوزاد دختر یک مادر عراقی را از مرگ نجات دادند.

وی با بیان اینکه این مادر ۲۵ ساله اهل موصل دیشب در بارداری دوم خود با علایم درد شکمی و اعلام خونریزی، به بیمارستان ترومای عون بن جعفر در ۱۰ کیلومتری کربلا مراجعه کرد،افزود: با توجه به پایین بودن فشار بیمار، پرستار همراه تیم، مادر باردار را معاینه کرد که طبق تشخیص، زمان زایمان مادر آغاز شده بود با توجه به شلوغی مسیر‌ها برای انتقال مادر به یک مرکز زنان و زایمان، کار زایمان با حضور تیم پزشکان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کمترین امکانات مامایی موجود انجام گرفت، اما نوزاد دختر پس از تولد، شرایط مساعدی نداشت.

قهرمانی ادامه داد: نوزاد به دلیل آغشته بودن مکونیوم با وقفه تنفسی و سیاهی متولد شده بود که به سرعت کار احیای او آغاز شد و با تلاش بی وقفه، از مرگ نجات یافت.

این مادر عراقی که دختر اول او، «زینب» نام دارد، به برکت تولد نوزادش در شب اربعین حسینی و به پیشنهاد پزشکان شیرازی، دختر دوم خود را «سکینه» نام نهاد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز