خیز شورا برای نوسازی حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۷ شهرداری تهران

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۵:۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۷۷۴۱۲
خیز شورا برای نوسازی حمل و نقل عمومی در بودجه ۹۷ شهرداری تهران
اعضای شورای شهر تهران به توسعه حمل و نقل عمومی از ردیف جابجایی 180 میلیارد تومان به این حوزه رأی مثبت دادند.

به گزارش گروه شهر و شهروند خبرگزاری برنا، در جلسه امروز عصر شورای شهر تهران بررسی پیشنهادات کمیسیون حمل و نقل در بودجه پیشنهادی 97 روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در بررسی ردیف‌های بودجه حوزه ماموریتی حمل و نقل گفت: در این حوزه روز گذشته یک جابجایی 180 میلیارد تومانی از هوشمندسازی به حمل و نقل داشتیم که از اعضای شورای شهر بابت این افزایش تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این افزایش اعتبار ما دو پیشنهاد داریم، تصریح کرد: پیشنهاد ما نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ... و همچنین تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی است و پیشنهاد دوم ما این است که این اعتبار را در خط سه مترو صرف ساخت پایانه و پارکینگ قطار کنیم.

علیخانی با بیان اینکه همه اعضاء متفق القول با پیشنهاد اول ما یعنی نوسازی حمل و نقل عمومی تاکید داشتند، گفت: همچنین از این محل دو میلیارد تومان نیز برای دوچرخه اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب از 180 میلیارد تومانی که روز گذشته از محل بودجه هوشمندسازی کسر و به بودجه حمل و نقل اضافه شد این است که 178 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و 2 میلیارد تومان نیز برای خرید دوچرخه صرف شود که با این اعتبار 1600 ون و مینی بوس، 550 اتوبوس و 10 هزار موتور برقی نیز پیش بینی شده است.

همچنین آرش میلانی نیز در دفاع از توسعه دوچرخه در تهران گفت: در شهر تهران باید همه مدل‌های حمل و نقل را مورد حمایت قرار دهیم و دوچرخه نیز یکی از راهکارهای کاهش ترافیک است که در اکثر شهرهای دنیا در مناطق مرکزی از آن استفاده می‌شود.

میلانی با بیان اینکه دوچرخه مد حمل و نقلی رو به آینده‌ای است، گفت: یک سری از مسیرهای دوچرخه را باید بهسازی کنیم. هر چند که از گذشته اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده اما نیاز به بهسازی دارد.

 پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل در خصوص اختصاص 178 میلیارد تومان به توسعه حمل و نقل عمومی و 2میلیارد تومان برای توسعه دوچرخه در پایتخت از محل جابجایی 180 میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران با رأی اکثریت آراء به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز