وضعیت تخصیص بودجه مدیریت بحران مناسب نیست

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۵:۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۷۴۱۸
وضعیت تخصیص بودجه مدیریت بحران مناسب نیست
رییس سازمان مدیریت بحران کشور با طرح برخی چالش های مدیریت بحران در کشور گفت: با این وضع تخصیص بودجه، نمی‌توانیم به جایی برسیم چرا که اساسا با روح مدیریت بحران در تضاد است؛ وضع تخصیص بودجه مدیریت بحران مناسب نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اسماعیل نجار در شانزدهمین نشست مدیران بحران کلانشهرها که با هدف ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه کلانشهرها، هماهنگی و تعیین استان های معین تهران برای پوشش هر یک از مناطق شهر تهران در زمان حادثه برگزار شد، با تاکید بر این که بزرگترین بحران کشور زلزله است، تصریح کرد: زلزله مهم است چراکه هر سال یک زلزله بالای شش ریشتر و هر ده سال یک زلزله بالای ۷ ریشتر داریم. به همین خاطر باید خیلی این موضوع را جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه در مدیریت بحران اساس کار پیشگیری است، ادامه داد: کما اینکه سیاست های ابلاغی مقام رهبری هم بر این موضوع تاکید دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با طرح این سوال که چرا در زلزله سرپل‌ذهاب بیمارستان دولتی از رده خارج شد؟ گفت: همه می دانیم که اگر ساختمان ها را فقط کمی بهتر می ساختیم، بسیاری از حجم کار کمتر می شد.
وی ضمن تاکید بر اینکه مشکل اصلی و بزرگ ما فقدان مدیریت یکپارچه است، اظهار کرد: هدف این است هم افزایی داشته باشیم. ‌وقتی نمی‌توانیم امکانات و اعتبارات ایده آل را داشته باشیم، دست کم از آن چه که موجود است و توان داریم، نهایت استفاده را ببریم تا در حد وسع خود بدون نقص کارها را انجام دهیم.

نظر شما