برگزاری مسابقه ملی ایده‌های نوآورانه حمل‌ونقلی با حمایت پلیس راهور

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۹:۰۱:۲۰
کد خبر: ۷۰۶۹۴۴
برگزاری مسابقه ملی ایده‌های نوآورانه حمل‌ونقلی با حمایت پلیس راهور
اولین مسابقه ملی ایده‌های نوآورانه حمل‌ونقلی با مشارکت این پلیس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، این مسابه باحضور تیم‌های دانشجویی خلاق و ایده‌پرداز به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با حضور 150 نفر از ایده‌پردازان برگزار گردید.

در اختتایمه این مراسم که با حضور مسئولین مختلف از جمله مدیرعامل شرکت رجا، رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از استادان و دانشجویان برگزار ‌شد، سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ارائه آماری در خصوص تعداد وسایل نقلیه موجود در تهران و سفرهای روزانه که بالغ بر 20 میلیون سفر می‌شود پرداخته و گفت: «در چنین وضعیتی جوانان کشور به‌دنبال طرح‌هایی هستند که ضمن درآمدزایی به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک می‌کند.»

او در همین راستا اضافه کرد: «تقویت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در حوزه ریلی و کاهش خودروهای تک‌سرنشین کمک بزرگی به کاهش معضلات ترافیکی می‌کند. دو مشکل اصلی تهران ترافیک و بحث زیست‌محیطی است که هر دو منجر به کاهش سلامتی شهروندان می‌شود.»

مهماندار همچنین افزود: «فرصت‌هایی را که ایجاد می‌شود می‌توان در دو جهت استفاده کرد؛ یکی نیازهای خدماتی مردم به‌خصوص در بحث جابه‌جایی و دیگری مدیریت شهری برای کاهش تعداد خودروها ترفیک سطح شهر.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در انتها گفت: «برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر ایجاد فضای کسب‌وکار و اشتغال‌زایی برای جوانان، منجر به ایجاد فرصت‌های زیادی برای مدیریت شهری و کاهش معضلات ترافیک و آلودگی می‌شود. پلیس راهور تهران بزرگ از برگزاری چنین مسابقاتی و همچنین از ایده‌های جوانان در زمینه حل مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک حمایت می‌کند.»

 

نظر شما