مشاور وزیر آموزش و پرورش:

صندوق ذخیره فرهنگی طلبکار دولت است

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۰:۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۰۶۹۹۳
صندوق ذخیره فرهنگی طلبکار دولت است
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: «تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب صندوق ذخیره فرهنگیان است اما سهم دولت ۷۰۰ میلیارد تومان است و ما طلبکار دولت هستیم.»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، گفت: « امروزه کشورها دنبال تربیت و صدور نیروی انسانی هستند. ما نیز باید به این مورد توجه کنیم.»

او اضافه کرد:  «صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۷۳ تاسیس شد و قرار بود از ۱ تا ۵ درصد از حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره شود. تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب  صندوق ذخیره فرهنگیان است اما سهم دولت ۷۰۰ میلیارد تومان است و ما طلبکار دولت هستیم.»

او بیان کرد: «صندوق ذخیره فرهنگیان یک هلدینگ اقتصادی است. ما سرمایه‌گذار هستیم. در حال حاضر فاصله بین مدیریت کلان دولت و جامعه داریم و در آموزش و پرورش  ارتباط بین مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و جامعه فرهنگیان دیده نشده است؛ اگر صندوق به فرهنگیان آگاهی می‌داد، اکنون خیلی از مشکلات رفع می شد.»

او اضافه کرد: «باید گزارش سالیانه ماهیانه و فصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار معلمان قرار گیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. میلیاردها تومان منابع درآمدی داریم که هدر می‌رود به عنوان مثال املاکی در آموزش و پرورش داریم که سند ندارد.»

او با اشاره به اینک ۲۰۰ منابع درآمدی احصا شد و در اختیار مدیران کل آموزش و پرورش قرار گرفت، گفت: «در آموزش و پرورش صنایع آموزشی داریم بیمه معلم داریم اما از آنها استفاده نمی‌کنیم.»

 مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما  حساب یکپارچه مدارس داریم. در بررسی که از ۱۹ هزار مدرسه صورت گرفت ۲۸۰۰ میلیارد تومان در مدارس جمع آوری شده بود و این نشان می‌دهد که مدارس دولتی دارای اعتباراتی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد. به نظر می آید از درآمدهای آموزش و پرورش استفاده مناسب نمی شود.»

مجاوری در پایان گفت: «شرکت بیمه ای درخواست داشت تا آرم او پشت کتاب های درسی چاپ شود. این شرکت حاضر بود ۳۰ میلیارد تومان هزینه چاپ تمام کتب درسی را تامین کند اما وزیر آموزش و پرورش نپذیرفت.»

 

نظر شما