اعضای فراکسیون زنان در گفت‌وگو با برنا تشریح کردند؛

جزئیات آخرین نسخه لایحه منع خشونت علیه زنان

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۵:۰۳:۰۳
کد خبر: ۷۱۲۰۸۱
جزئیات آخرین نسخه لایحه منع خشونت علیه زنان
اعضا فراکسیون زنان از جزئیات آخرین نسخه لایحه منع خشونت علیه زنان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه زنان خبرگزاری برنا، لایحه تامین امنیت زنان سال های مدیدی است که  مسیر اصلاح و تصویب و صحن علنی را طی می کند و قشر زیادی از جامعه چشم انتظار تصویب آن هستند تا شاید  تصویب این لایحه بتواند   مانع اعمال خشونت علیه زنان شود. در حال حاضر آخرین نسخه این لایحه پس از اصلاح به رویت اعضا فراکسیون زنان رسیده است. پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی دو عضو فراکسیون زنان از آخرین وضعیت  و جزئیات این لایحه به برنا خبر دادند.

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان در این خصوص به خبرنگار اجتماعی برنا گفت:« فراکسیون با نگاه جرم انگارانه به صورتی که به بنیان خانواده آسیب وارد کند موافق نیست و رویکرد جرم انگارانه باید طوری تعدیل شود که ضمن حفظ حقوق دو طرف، به بنیان خانواده خللی ایجاد نکند. در این لایحه با ابعاد متفاوتی در راستای تحقق این هدف روبرو هستیم و ابعاد فرهنگی و فرهنگسازی هم مورد توجه قرار گرفته است. همچنین لایحه دارای رویکرد حمایتی، جرم انگارانه نیز است و توسط متخصصان تهیه شده است و سعی شده تا با نگاهی جامع به مشکلات زنان بنگرد.»

او در خصوص ضمانت های اجرایی موجود در این لایحه برای حمایت از زنان چنین بیان داشت : « ضمانت های اجرایی در این لایحه بسیار خوب و محکم تعریف شده است . اما جدای از نقش ضمانت های اجرایی برای جلوگیری از اعمال خشونت، باید به نقش فرهنگسازی هم در این مورد توجه کرد.هیچ قانونی به تنهایی و بدون فرهنگ سازی کارساز نیست و در جامعه تغییر ایجاد نمی کند»

همچنین طیبه سیاوشی، عضو دیگری از فراکسیون زنان در خصوص آخرین جزئیات و زمان بررسی این لایحه به برنا گفت: « این لایحه در حال حاضر در دست رئیس محترم قوه قضاییه قرار دارد. لایحه به خلا های قانونی در خصوص انواع خشونت ها از جمله اقتصادی، کلامی، عاطفی، فیزیکی  سایر مواردی که در خصوص آن خلا قانونی داشتیم پرداخته است. اما در حال حاضر در حال بررسی هستیم تا موارد جرم انگارانه آن به بنیان خانواده آسیب نزند و تعاددل حفظ شود.همچنین علت حذف حدود 40 ماده از این لایحه و تبدیل آن از 90 ماده به 50 ماده صرفا جلوگیری از تکرار و تشابه با سایر قوانین بوده است.»

 

نظر شما