طی حکمی از سوی معاون علمی و فناوری:

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری منصوب شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۱۶:۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۷۱۱۹
معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری منصوب شد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با صدور حکمی معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری را منصوب کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ طی حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، دکتر پیمان صالحی به سمت «معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری» معاونت علمی و فناوری منصوب شد. در متن ستاری خطاب به صالحی آمده است:

 

«نظر به مراتب تعهد و شایستگی های علمی و عملی، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری منصوب می‌نمایم.

 

پیگیری مجدانه وظایف و امور محوله به ویژه تلاش برای توسعه زیست بوم نوآوری مورد انتظار است. استفاده از ظرفیت پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان و همچنین تعامل با بنگاه های بزرگ اقتصادی و صنعتی برای رسوخ فناوری در اقتصاد ملی مورد تاکید است. از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی همراستا با سیاست ها و راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت دوازدهم مسالت می‌نمایم.

 

همچنین بدین‌وسیله با گرامیداشت یاد و خاطره اندیشمند فرزانه جناب آقای دکتر محمود شیخ زین الدین و با قدردانی از زحمات و تلاش های ارزنده ایشان، علو درجات را برای آن عزیز سفر کرده از درگاه الهی مسالت می‌نمایم.

گفتنی است صالحی مدرک دکتری خود را در رشته شیمی آلی از دانشگاه شیراز دریافت کرده و در حال حاضر استاد تمام گروه فیتوشیمی دانشگاه شهید بهشتی است. وی تا کنون بیش از 170 مقاله ISIبه چاپ رسانده و بالغ بر 120 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین المللی ارائه کرده است.

 

وی همچنین تا کنون مجری 14 طرح پژوهشی در حوزه‌های آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و تدوین استراتژی علم و فناوری بوده است.

 

صالحی که پیش از این رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی و فناوری بوده است در حوزه اجرایی فعالیت‌های متعددی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه، رئیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، سرپرست کمیته شیمی، شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو کمیته مشورتی شورای راهبردی نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد.

از افتخارات دکتر صالحی می توان انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر کشور، معرفی در فهرست یک درصد پر استنادترین دانشمندان جهان (از سال 2008 میلادی)، عضو سازمان کنفرانس اسلامی، مدیر پژوهشی برتر کشور، شیمی دان آلی برتر کشور  و کسب رتبه دوم جشنواره بین المللی خوارزمی را نام برد.

 

نظر شما
پرونده ویژه