سرپرست برگزاری دومین دوره مسابقات آب شیرین کن‌های خورشیدی:

برگزاری مسابقه آب شیرین کن‌های خورشیدی در دانشگاه امیرکبیر

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۰:۰۱:۵۲
کد خبر: ۷۲۷۸۳۴
برگزاری مسابقه آب شیرین کن‌های خورشیدی در دانشگاه امیرکبیر
سرپرست برگزاری دومین دوره مسابقات آب شیرین کن‌های خورشیدی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت خلاقیت‌های دانشجویان برای توسعه فناوری‌های مرتبط با راندمان بالاتر و ضایعات کمتر دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  رضا حسینی ابرده گفت: در این دوره از مسابقات ۱۱ گروه دانشجویی در سه رشته آب شرب، آب صنعتی و میزان هدررفت صفر آب یا Zero liquid discharge /ZLD برگزار می‌شود که در دو رشته اول هر کدام ۵ گروه و در رشته سوم به دلیل تخصصی بودن تنها یک گروه حضور دارند.


وی در مورد روند این مسابقات نیز توضیح داد: هر کدام از گروه‌ها با حضور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستگاه‌های آب شیرین کن خود را که با انرژی خورشیدی کار می‌کند در معرض دید و آزمایش شیرین کردن آب‌های مد نظر گذاشته اند و در پایان امروز و بعد از قضاوت گروه داوری تیم‌های برنده مشخص می‌شوند.

حسینی ابرده گفت: در هر رشته ۳ تیم از اول تا سوم به عنوان برنده انتخاب می‌شوند که ضمن دریافت جوایزی از برگزارکنندگان می‌توانند گواهینامه علمی و صنعتی شرکت و برنده شدن در مسابقه را دریافت کنند تا در صورت تمایل دستگاه خود را به واحد‌های صنعتی یا نهاد‌های دولتی برای تجازی سازی ارائه دهند.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری این مسابقه فرهنگ سازی در زمینه استفاده‌های متعدد انرژی خورشیدی به ویژه با توجه به بحران آب موجود در کشور است.

وی گفت: در شرایطی که کشور‌ها ما سالانه ۳۰۰ روز آفتابی دارد متاسفانه از این انرژی فراوان استفاده بهینه نکرده ایم، در حالی که در بسیاری کشور‌های اروپایی با داشتن ۸۰ تا ۱۰۰ روز آفتابی بسیار روی این نوع انرژی سرمایه گذاری کرده اند.

سرپرست برگزاری مسابقات آب شیرین کن‌های خورشیدی افزود: ضمن اینکه باید بحران آب در کشور را در نظر داشته باشیم، در این وضعیت واقعا باید دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از پساب‌ها بود.

اولین دوره مسابقات آب شیرین کن‌های خورشیدی اردیبهشت ۹۴ برگزار شد و دومین دوره امروز با حضور گروه‌های علاقمند برپاست، نتایج نیز فردا (چهارشنبه) اعلام می‌شود.

 

نظر شما