اطفای کامل حریق مسجد جامع ساری

۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۱:۳۸:۴۹
کد خبر: ۷۲۸۵۱۵
اطفای کامل حریق مسجد جامع ساری
استاندار مازندران از اطفای حریق کامل مسجد جامع ساری خبر داد و گفت: روند بازسازی این مسجد به زودی با تمام قوا آغاز می شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  استاندار مازندران از اطفای حریق کامل مسجد جامع ساری خبر داد و گفت: روند بازسازی این مسجد به زودی با تمام قوا آغاز می شود.

«محمد اسلامی» در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی و اطفای حریق در مسجد جامع ساری، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسجد جامع تاریخی ساری به‌علت اتصال سیم برق، شدت گرما هم‌چنین تابش خورشید به سیم‌های برق و چوبی بودن سقف مسجد، آتش گرفته است.

وی افزود: روند امدادرسانی و اطفای حریق به شایستگی انجام و آتش به طور کامل مهار شد.

استاندار مازندران گفت: اورژانس، نیروهای پلیس، یگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش‌نشانی و … در عملیات اطفای حریق حضور داشته و عملیات اطفاء به اتمام رسید و گروه‌های امدادی منطقه حادثه را لکه‌گیری کردند.

اسلامی خاطرنشان کرد: مسجد جامع ساری به‌علت ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است و مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست‌اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز و با تمام قوا احیا و بازسازی می‌شود.

مصدومیت ۱۸ نفر در حادثه آتش‌سوزی مسجد جامعه ساری

«زکریا اشکپور» سخنگوی اورژانس مازندران درباره آخرین شمار مصدومان این حادثه، به ایسنا گفت: شمار مصدومان این حادثه به ۱۸ نفر رسید.

وی تصریح کرد: با ادامه استقرار تیم‌های اورژانس در محل حادثه تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۷، چهار تن از این مصدومان به بیمارستان امام خمینی(ره)، یک تن به بیمارستان بوعلی و یک تن به بیمارستان فاطمه زهرا منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران افزود: ۱۲ تن نیز توسط تیم‌های اورژانس مستقر در محل حادثه به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

اشکپور از مصدومیت ۱۰ تن در آتش‌سوزی مسجد جامع ساری تا این لحظه خبر داد و گفت: از این مصدومان، ۴ نفر که دچار سوختگی و آسیب‌های متعدد جسمی بودند، به بیمارستان های بوعلی و امام ساری منتقل شدند.

وی گفت: ۶ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه مسجد جامع ساری اعزام شد.

مسجد جامع ساری در آتش سوخت

مسئول روابط عمومی آتش‌نشانی قائمشهر از حریق گسترده مسجد جامع ساری خبر داد.

«علی رحمانی‌نیا با بیان این‌که مسجد جامع ساری، در آتش سوخت، به ایسنا گفت: این حریق از یک شبستان مسجد جامع آغاز شد و شدت به حدی است که به سایر شبستان‌ها نیز سرایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌علت چوبی و قدیمی بودن بدنه بازار احتمال این‌که این آتش به بازار کنار مسجد جامع برسد زیاد است.

مسئول روابط عمومی آتش‌نشانی قائم‌شهر تصریح کرد: آتش به بازار نرسیده و در مسجد جامع در حال مهار شدن است.

رحمانی‌نیا افزود: ماشین‌های آتش‌نشانی از شهرستان‌های همجوار ساری همچون سورک، قائمشهر، بهشهر و آمل برای اطفای حریق در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امشب آغاز شد و تلاش برای اطفای حریق در مسجد جامع و بازار نرگسیه ادامه دارد.

رحمانی‌نیا گفت: علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.

براساس این گزارش، «محمد اسلامی» استاندار مازندران و «عباسعلی رضایی» فرماندار شهرستان ساری نیز در محل حادثه حضور داشتند.

نیروهای امدادی هلال‌احمر نیز به آتش‌نشانان برای اطفای حریق تلاش کردند.

 

نظر شما