تندگویان در گفت‌وگو با برنا:

سخنرانی دبیر تشکل دبیرخانه گردشگری ایران در یونسکو در روز جهانی جوان/ جذب توریست در حوزه جوانان به سراسر جهانیان اعلام می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۵:۲۶:۱۳
کد خبر: ۷۳۹۱۵۰
سخنرانی دبیر تشکل دبیرخانه گردشگری ایران در یونسکو در روز جهانی جوان/ جذب توریست در حوزه جوانان به سراسر جهانیان اعلام می شود
معاون امور ساماندهی وزارت ورزش‌وجوانان گفت: «هفته آینده در روز 21ام مرداد، روز جوان، یونسکو همایشی را برگزار کرده که یکی از سخنرانان آن، دبیر تشکل دبیرخانه گردشگری است.»

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ مدتی است که زمزمه‌هایی مبنی بر تبدیل سازمان میراث فرهنگی به یک وزارتخانه شنیده می‌شود. حال با انتشار  خبری در هفته گذشته این زمزمه‌ها قوت بیشتری برای تأیید و به سرانجام رسیدن پیدا کرده است.

 باتوجه به پتانسیل رشد وزارت ورزش‌وجوانان در فضای گردشگری و همچنین بسترهایی که معاونت ساماندهی امور جوانان در این حوزه آماده کرده است، درصدد آن شدیم تا بدانیم که اگر در آینده این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود، وزارت ورزش‌وجوانان قرار است که چه فعالیت و تفاهم نامه‌هایی را در این مورد به ثمر برساند. 

محمد مهدی تندگویان – معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا، در مورد اقداماتی که وزارت ورزش‌وجوانان در حوزه‌ی گردشگری و رونق گردشگری انجام داده، گفت: «درحال حاضر 7 پهنه کشوری تعریف کرده‌ایم که سامانه‌ها ثبت و  پایگاه‌ها مشخص شده است. با سازمان میراث فرهنگی  به توافق رسیده‌ایم و درحال کسب شناسه ملی برای تشکل‌های گردشگری هستیم.»

*زمان 3 ماهه برای اجرای برنامه‌های گردشگری و بوم‌گردی

وی در ادامه افزود: «حداکثر تا 3 ماه دیگر برنامه تورهای گردشگری و بوم‌گردی کشور  توسط تشکل‌ها اجرا می‌شود. این تشکل‌های کارآفرین، توسعه‌گر و جذب توریستِ بوم‌گرد هستند و درحال حاضر شروع به فعالیت در استان‌های مختلف کرده‌اند.»

*عمده گردشگران خارجی هستند

به گفته تندگویان در حوزه بوم‌گردی تعداد مسافر داخلی بسیار کم است و عمده گردشگران، خارجی هستند.

همچنین وی در ادامه اظهار داشت: «بخشی از استان‌هایی که دارای جذب توریست علمی هستند مثل کوه‌های خاص، نجوم و ...، فعال شده‌اند.»

معاون امور ساماندهی جوانان در مورد وظایف این معاونت برای توسعه و همکاری با میراث فرهنگی، گفت: «شبکه گردشگری وزارت ورزش‌وجوانان به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن به معاونت ساماندهی امور جوانان مرتبط می‌شود. این بخش منوط به اشتغالزایی حوزه جوانان است که فعالیت‌های بسیاری درحال انجام است. بخش دوم به جذب مربوط می‌شود؛ زمانی که وزارتخانه مربوطه مجوز ندهد، اجازه ورود نخواهیم داشت.»

تندگویان در ادامه افزود: «با این حال سایت و پایگاه برای جذاب توریست ایجاد شده است. در همه کنفرانس‌ها و همایش‌هایی که حضور پیدا می‌کنیم این موضوعات بارها اعلام می‌شود.»

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش‌وجوانان در انتها خبرداد: « 21ام مرداد، روز جوان، یونسکو همایشی را برگزار کرده که یکی از سخنرانان آن، دبیر تشکل دبیرخانه گردشگری است. قرار است که در این همایش فعالیت شبکه به صورت رسمی برای جذب توریست در حوزه جوانان به سراسر جهانیان اعلام شود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز