سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ عنوان کرد:

پیشنهاد پلیس برای استفاده از نگهبان محله

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۵:۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۳۹۱۷۴
پیشنهاد پلیس برای استفاده از نگهبان محله
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ بر ضرورت بهره گیری از نگهبانان محله در محلات تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سرهنگ علی آقا کارخانه، با اشاره به موقعیت حوزه استحفاظی سرکلانترسوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ که مناطق شمالی تهران را تحت پوشش دارد، درباره بیشترین چالش‌های پلیس این مناطق گفت: رؤسای کلانتری‌ها هرکدام موظفند تا نسبت به جرائم و محیط های جرم خیز حوزه استحفاظی خود آگاه بوده و تمهیدات لازم در این خصوص را پیش بینی کنند که خوشبختانه همین اتفاق نیز رخ داده و با اقدامات انجام شده نمی توان گفت که چالشی در حوزه انتظامی در این مناطق داریم.

وی با بیان اینکه هر مجرمی برای اقدامات مجرمانه، محله‌ای متناسب با هدفش را انتخاب می کند، افزود: در این مناطق نیز با توجه به اینکه برخی از ساکنانش تمکن مالی بیشتری دارند، ممکن است سارقان قصد انجام برخی اقدامات مجرمانه را داشته باشند که در همین راستا یکی از موضوعاتی که مردم باید رعایت کنند، استفاده از "نگهبان محله" است. 

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه استفاده از نگهبان محله نقش به سزایی در پیشگیری از وقوع جرائم دارد، گفت: در هر کوچه ای به طور متوسط 50 تا 100 خانواده زندگی می کنند و این عزیزان با کمترین هزینه می توانند از یک نگهبان محله کمک بگیرند.

کارخانه درباره اینکه چطور می شود از نگهبانان محله دعوت به همکاری کرد، ادامه داد: شهروندان می‌توانند به کلانتری محل خود مراجعه کرده و درخواست خود را به رییس کلانتری منتقل کنند، رییس کلانتری نیز از میان شرکت‌های مورد تأیید ناجا و تحت پوشش کلانتری فرد مورد نظر را به این افراد معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه این نگهبانان محله تحت نظارت کلانتری هستند، تصریح کرد: علاوه بر این نظارت، آنان تحت آموزش‌های لازم از سوی پلیس پیشگیری و کلانتری محل نیز قرار خواهند گرفت.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره هزینه این نگهبانان نیز اظهارکرد: این مبلغ باید از سوی خود شهروندان پرداخت شود و همانطور که گفتم اگر حداقل در هرکوچه 50 خانواده ساکن باشند، مبلغی که در هر ماه از سوی هرخانواده باید پرداخت شود حدود مبلغی است که برای یک کیلو میوه پرداخت خواهد شد و در واقع هزینه چندانی ندارد اما از بسیاری از جرائم پیشگیری می‌کند.

کارخانه افرود: در عین حال مأموران پلیس نیز در آماده باش کامل بوده و هر زمان که نیاز به حضور آنان باشد، مأموران در کمترین زمان پس از تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در محل حاضر خواهند شد.

 

نظر شما