مکه از ایرانی‌ها خالی شد

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۱:۴۷:۱۵
کد خبر: ۷۵۲۳۵۳
مکه از ایرانی‌ها خالی شد
با خروج آخرین کاروان‌های زائران ایرانی از مکه مکرمه از بامداد امروز ۲۱ شهریور ماه این شهر از حجاج کشورمان خالی شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، ستاد عملیات حج ۹۷ از پایان فعالیت ایستگاه‌های حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه خبر داد و افزود: با توجه به حداقل رسیدن تعداد حجاج کشورمان در این شهر از ساعت ۲۱ شب گذشته (۲۰ شهریورماه)  شیفت‌های ایستگاه‌های حمل و نقل درون شهری پایان یافت.  

به گفته ناصر حویزاوی ـ جانشین معاون ستاد عملیات مکه ـ تا عصر امروز (چهارشنبه) نیز باقیمانده همکاران این ستاد و هیأت پزشکی حج که خدمات به زائران ارائه می‌کردند از مکه خارج می‌شوند.

وی اضافه کرد: یک زائر ایرانی که در بیمارستان سعودی بستری است به مدینه منوره منتقل خواهد شد.

 ستاد مدینه منوره نیز در گزارشی با اشاره به این‌که امروز ۷۹۶۸ زائر در شهر پیامبرحضور دارند، اعلام کرد: تا پایان امروز  با ۱۳ پرواز ۳۴۷۴ زائر از فرودگاه مدینه به ایران منتقل می‌شوند. انتقال کاروان‌های مدینه بعد به شهر پیامبر هم پایان یافته است و کاروان‌هایی که پنج شب اقامتشان در مدینه تمام می‌شود از طریق فرودگاه این شهر به ایستگاه‌های پروازی در ایران منتقل می‌شوند.

اکبر رضایی ـ رییس این ستاد مدینه ـ نیز گفت: انتقال زائران به ایستگاه‌های پروازی ارومیه، اهواز، بوشهر، رشت، زنجان، بندرعباس، کرمانشاه، زاهدان، کرمان و مشهد دیروز به اتمام رسید. انتقال زائران به ایستگاه‌های اصفهان، شیراز و همدان هم امروز به پایان می‌رسد و پرواز به مقصد ایستگاه‌های شیراز، تهران، بیرجند، تبریز، ساری و گرگان هم در حال انجام است.  

زائران ایرانی با پروازهای دو شرکت ایران‌ایر و سعودی به کشور بازگردانده می‌شوند و طبق برنامه اعلام شده پروازهای برگشت زائران تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.  

امسال نزدیک به ۸۶ هزار نفر از ۱۹ ایستگاه پروازی به حج مشرف شدند.

 

نظر شما