نشان امیرجاهد بر سینه چهره ماندگار خط نستعلیق نشست

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۰۸:۵۸:۰۹
کد خبر: ۷۵۲۹۶۷
نشان امیرجاهد بر سینه چهره ماندگار خط نستعلیق نشست
نشان زرین امیرجاهد به استاد غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار خط نستعلیق ایران اعطا شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، دفتر انجمن خوشنویسان ایران با حضور «غلامحسین امیرخانی» رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و استاد پیشکسوت خوشنویسی و چهره ماندگار خط نستعلیق در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد گشایش یافت.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از اساتید برجسته رشته خوشنویسی برگزار شد، «مهدی سبحانی» مدیر خانه موزه استاد معین ضمن تجلیل از استاد امیرخانی، «نشان استاد امیر جاهد» را به پاس یک عمر تلاش بی دریغ و دلسوزانه استاد در عرصه هنر زیبای خوشنویسی، به وی اهداء کرد.

سبحانی در ابتدای این مراسم با خیر مقدم به اساتید خوشنویسی، آغاز به کار انجمن خوشنویسان ایران در مجموعه فرهنگی - تاریخی استاد معین و استاد امیرجاهد  را افتخاری دیگر برای این مجموعه در منطقه 14 شهر تهران عنوان کرد.

 ** فرهنگ و تمدن ایران زمین یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان است

«استاد امیرخانی» رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ ایرانی با محوریت زبان و ادبیات فارسی، از شاعران نامدار ایران چون فردوسی، سعدی، حافظ، یاد کرد و افزود: فرهنگ و تمدن ایران زمین در تاریخ فرهنگی جهان یک از غنی ترین فرهنگ های جهان است.

وی با اشاره به گسترش تخصصی هنر خوشنویسی در کشور و شهرهای بزرگ به خصوص کلانشهر تهران اظهار داشت: با وجود بیش از 320 شعبه و واحد انجمن خوشنویسان ایران در سراسر کشور ضرورت توسعه این هنر فاخر به خصوص در محلات و مناطق پر جمعیت که رفت و آمد با مشکلات متعددی مواجه می باشد، حائز اهمیت است.

استاد «محمدحسین ساکت» نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجمن خوشنویسان ایران نیز در این مراسم با اشاره به سابقه تاریخی هنر در بین ایرانیان،از تأثیر هنر اصیل ایرانی در گسترش هنر و فرهنگ در بین دیگر تمدن های جهان یاد کرد و بر ضرورت گرایش به این حوزه تاکید کرد.

استاد «عارف براتی» مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران نیز با اشاره به ظرفیت های منطقه و فضای جذاب موزه استاد معین در جذب نوجوانان و جوانان به سمت هنر فاخر خوشنویسی، آینده ای موفق را برای شعبه انجمن خوشنویسی امام علی(ع) پیش بینی کرد.

در این مراسم اساتید خوشنویسی معاصر و اعضای شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران، همچون: صندوق آبادی، سپهری، میرحسینی، محمدی تبار، شفیعی ها، کارگر، واشقانی، اجلی، زیرک، خانم ها کاشانی و شیروانی و همچنین استاد حسین تیموری به عنوان سرپرست انجمن خوشنویسان واحد امام علی (ع)، مهدی مساح بیدگلی مدیر آموزش خانه استاد معین و جمعی از ادیبان، شعرا و هنرمندان و هنرجویان موسیقی و خوشنویسی نیز حضور داشتند.

همچنین همزمان با این مراسم نمایشگاه خوشنویسی پیشکسوتان عرصه خوشنویسی کشور توسط استاد امیرخانی در خانه موزه استاد معین گشایش یافت.

خانه موزه محمد معین در محله قدیمی چهارصد دستگاه تهران، واقع در خیابان پیروزی و در مجاورت بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۰۹_۱۷-۵۱-۳۱

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز