معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران:

تسریع و ارتقاء خدمات رفاهی و درمانی کارکنان، اولویت ما است

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۵:۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۵۳۴۹۹
تسریع و ارتقاء خدمات رفاهی و درمانی کارکنان، اولویت ما است
نشست تخصصی معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با معاونین منابع انسانی و مدیران امور رفاهی مناطق، سازمان ها و شرکت ها با موضوع ارتقاء سطح خدمات رفاهی و درمانی کارکنان شهرداری تهران برگزار و ضمن ارائه گزارشی از چالش ها و مشکلات احصاء شده در این زمینه، نظرات حاضران از وضعیت رفاهی و درمانی و راهکارهای پیشنهادی استماع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  در این نشست ابراهیم شیخ با بیان اینکه توجه به مسائل عملیاتی منابع انسانی و احصاء نیازهای موجود در سطح مناطق با هدف تأمین درخوست ها و رفع مشکلات از اولویت های اقدامات ما بوده است، گفت: به این منظور در بازه زمانی سه ماه گذشته اقدام به جمع آوری اطلاعات، نظرات و چالش های موجود در سه حوزه درمان، رفاه و ورزش نمودیم و بر اساس اطلاعات حاصل شده، تحلیل های متفاوتی را نیز جهت تصمیم گیری نهایی اخذ کردیم.
 

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از مهمترین توقعات ما از مدیران محترم مناطق پیگیری امور و درخواست های کارکنان با مسئولیت پذیری کامل و حصول نتیجه فوری است. همچنین در مورد برخی مسائل و درخواست ها، با توجه به حضور شورای تحول و اختیارات تفویض شده و نیز امکانات موجود در مناطق، تسریع در تصمیم گیری ها و اقدامات مقدور و ممکن می باشد لذا انتظار داریم سرعت در انجام خدمات تا حد چشمگیری افزایش یابد.

 ابراهیم شیخ تاکید کرد: از همه مدیران محترم تقاضا داریم در صورت بروز مشکل در ارائه خدمات در مراکز درمانی مناطق، در لحظه مشکل را به مدیران کل و معاونین شهر سالم اطلاع دهند تا با سرعت بالایی به حل مشکل پرداخته شود.

 وی در خصوص اقدامات انجام شده رفاهی و درمانی اظهار داشت: با اختصاص بودجه 10 میلیاردی طرح پایش سلامت کارگران و کارکنان سازمان شهرداری را آغاز نمودیم تا مسیر پیشگیری از بیماری را با موفقیت به نتیجه برسانیم. اما در خصوص تعرفه های پزشکی به دلیل اینکه مرجع تعیین نرخ ویزیت های وزارت بهداشت و درمان می باشد به لحاظ قانونی امکان اعمال نظر برای ما وجود ندارد

عباسعلی مدیح، مدیرکل اداره رفاه نیز در تشریح خدمات و برنامه های این اداره کل اظهار داشت: علیرغم مشکلات عدیده مالی سازمان، با توجه به تأکید معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران مبنی بر توجه بیش از پیش به موضوعات رفاهی و انگیزشی کارکنان، اقدامات ویژه ای از جمله افزایش 50درصدی شارژ بن کارت ها و بن های شهروند را در دستور کار قرار دادیم.

همچنین در خصوص بیماران خاص، دستورالعمل جامعی را تدوین نمودیم که پس از تأمین اعتبار، مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 مدیرکل اداره رفاه در زمینه تورهای تفریحی نیز اشاره داشت: تور مشهد و تورهای دوروزه همانند روال قبل در حال برگزاری است و تور کیش نیز دائر خواهد شد.

مدیح در زمینه ورزش نیز تصریح کرد: باوجود مشکلات مالی و کاهش میزان بالایی از بودجه ورزشی سازمان، دوره های ورزشی و مسابقات جام رمضان را به اجرا درآوردیم و همچنان تلاش می کنیم همچنان برنامه های تفریحی و ورزشی مورد نیاز و علاقه کارکنان و خانواده های محترم را گسترش دهیم.

جهانگیری، معاون درمان اداره کل رفاه نیز گفت: فرآیند بروزرسانی و بازنگری آیین نامه جامع درمان کارکنان و بازنشستگان را  پس از 12 سال، با کارشناسی دقیق اعضای کمیسیون پزشکی و کمیسیون فنی–تخصصی در بازه زمانی پنج ماهه دردستور کار قرار دادیم که با رویکرد مدیریت فعلی شهری، توسعه تسهیلات خدمات، عدالت محوری و حذف تبعیض ها در اولویت موضوعات اصلاحی قرار گرفت که اجرای آن نیز از ابتدای مهرماه جاری آغاز خواهد شد.

جهانگیری همچنین از برنامه دیگری با عنوان طرح جامع تحول نظام سلامت کارکنان شهرداری تهران نام برد و افزود: بر اساس این برنامه که در4 فصل و 5 محور راهبردی می باشد، شهرداری تهران به عنوان سازمان حامی سلامت کارکنان، موضوع خود مراقبتی سازمانی را به عنوان رویکرد و اولویت در دستور کار منابع انسانی قرار می دهد و طرح نشان دهنده آن است که موضوع سلامت کارکنان علاوه بر مبحث درمانی در زمینه پیشگیری و توانمند سازی نیز مدنظر منابع انسانی قرار گرفته است.

چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم نیز با تأکید بر لزوم تکریم کارکنان در مراکز درمانی با هدف جلب رضایت کامل پرسنل گفت: اولین وظیفه مهم ما در شرکت شهر سالم خدمت رسانی به همکاران است و معتقدیم نگاه نقادانه به خود را بسیار پذیرا هستیم. در خصوص اصلاح رفتار با مراکز درمانی طرف قرارداد دو مکانیزم را بکار گرفتیم. اول پرداخت قسمت عظیمی از بدهی های مالی به مراکز درمانی و دوم ارزیابی مقتدرانه مراکز و بیمارستان های طرف پیمان.

چوبینه افزود: نگاه ما به درمان پیشگیرانه است و برای اولین بار طرح پایش سلامت چهل هزار کارگر شهرداری تهران را در دست اجرا قرارداده ایم و در ادامه چکاپ سلامت کارکنان را نیز در دستور قرار خواهیم داد.

 

نظر شما