فخاری :

تذکر عضو شورای شهر به شهردار تهران / شهرداری تحولی در بهبود وضعیت زنان نداشته است

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۹:۴۸:۳۸
کد خبر: ۷۵۳۶۷۴
تذکر عضو شورای شهر به شهردار تهران / شهرداری تحولی در بهبود وضعیت زنان نداشته است
الهام فخاری به شهردار تهران در خصوص کندی و کاستی اصلاح و بهبود در حوزه زنان هم درون شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته و هم در گستره‌ی شهر تذکر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، فخاری طی این اعلام تذکر بیان کرد : با این که شورای دوره پنجم با حضور ۶ نفر از زنان فعال اجتماعی سیاسی (۳۰ درصد لیست) شکل گرفته و با این که این لیست از پشتوانه برنامه‌ای و برنامه لیست امید برای اداره شهر برخوردار بوده و توجه و تاکید ویژه‌ای بر بهبود وضعیت زنان داشته و برخاسته از رای زنان و مردان شهر بوده، در طی یک‌ سال گذشته شهرداری تهران برنامه و تحول جدی در زمینه بهبود وضعیت زنان نداشته است.

وی چنین ادامه داد :گذشته از این، درون سازمان شهرداری ساز و کارهای عادلانه‌ای برای ارتقا، تصدی پست و انجام خدمت شغلی زنان به کار گرفته نشده و روشی برای مطرح شدن و پیگیری مسائل خاص تدارک دیده نشده است.بیرون سازمان شهرداری و در گستره شهری نیز برنامه و اقدام جدی برای بهبود امنیت فضاهای شهری با توجه ویژه به زنان صورت نگرفته است.

فخاری با بیان اینکه جای افسوس  است که در این مدت  از توانایی‌های سمن‌های فعال در حوزه زنان در مدیریت شهری استفاده نشده است چنین ادامه داد:طرح و برنامه مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی زنان در شهر تا کنون ارائه نشده است و در این زمینه نظارت جدی بر عملکرد معاونت‌ها و مناطق بر اساس شاخص‌های سنجش‌پذیر انجام نشده است. لازم به ذکر است وضعیت ستاد توان افزایی زنان سرپرست خانوار نیز بهبودی نشان نمی‌دهد.

 

نظر شما