حسن بیگی در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

پلیس فتا اجازه حضور در سایت های همسریابی را ندارد

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۵:۳۰:۱۶
کد خبر: ۷۶۳۰۲۸
پلیس فتا اجازه حضور در سایت های همسریابی را ندارد
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: پلیس فتا تنها زمانی مجاز به دخالت در عملکرد سایت های مجازی است که یا جرمی اتفاق بیافتد و یا از سوی قوه قضاییه دستور ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، روز چهارشنبه سردار هادیانفر، رئیس پلیس فتا در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که در حوزه سایت های همسریابی هیچ نظارتی وجود نداشته و سازمانی نیست که مسئولیت این سایت ها را به عهده بگیرد.

این گفته در حالی مطرح است که بر اساس پتانسیل سایت های همسریابی، امکان شکل گیری فضای فساد در این سایت ها بسیار زیاد بوده و نکته مهم این که اگر نظارت دقیقی بر نوع عملکرد این سایت ها وجود نداشته باشد به راحتی می تواند فساد اخلاقی را گسترش دهد و از همه مهمتر اینکه با توجه فضای اجتماعی و عرفی که در جامعه وجود دارد امکان شکایت در پس کلاهبرداری ها و فسادهای دیگری که دراین فضاهای مجازی شکل می گیرد تقریبا به صفر نزدیک است .

اینکه چرا نظارت بر سایت های مجازی بر عهده پلیس فتا نیست سوالی است که برای پاسخ به آن با نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: همان طور که از اسم پلیس و مفهوم وظیفه ذاتش پیداست، این ارگان 2 وظیفه ذاتی دارد: امنیت فیزیکی نسبت به جامعه و حفاظت از مسائل امنیتی.

وی تصریح کرد: در مسائل امنیتی، اگر از منظر تروریسم یا گروه هایی که به امنیت ملی کشور لطمه وارد می کنند، موضوع به مسائل سیاسی مربوط باشد، پلیس فتا مداخله می کند اما در بحث اجتماعی، پلیس فتا تنها زمانی مجاز به دخالت است که یا جرمی اتفاق بیافتد و یا اینکه با دستور قوه قضاییه به مسائلی که جرمی اتفاق نیافتاده وارد شود و در غیر اینصورت به مبحثی ورود نخواهد داشت .

حسن بیگی گفت: در واقع تنها در زمان ارتکاب جرم و وجود شاکی خصوصی پلیس وارد ماجرا می شود. این مردم هستند که نباید گول سایت های همسریابی، سودجویان در فضای مجازی و ... را بخورند.

 

نظر شما