در گفت و گو با برنا مطرح شد ؛

جزئیات قربانی شدن ۴۰ دختر دبیرستانی که در دام نقشه عجیب پسر ۱۷ ساله قزوینی افتادند/ متهم آزاد شد

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۱۲:۰۶:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۳۱۰
جزئیات قربانی شدن ۴۰ دختر دبیرستانی که در دام نقشه عجیب پسر ۱۷ ساله قزوینی افتادند/ متهم آزاد شد
پسر نوجوانی با ورود به دبیرستان دخترانه سما در تاکستان 40 دختر را قربانی یک نقشه عجیب کرد . متهم 17 ساله این پرونده با قرار وثیقه آزاد شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ روزچهارشنبه پسر 17 ساله ای تحت عنوان نیروی هلال احمر با داشتن کارت عضو داوطلب این مرکز  به دبیرستان دخترانه «سما» تاکستان مراجعه و عنوان کرد که برای انجام تست قند خون از سوی هلال احمر آمده است . مسئولان مدرسه در ابتدا بدون اینکه صحت گفته های این پسر 17 ساله را بررسی کنند به او اجازه دادن که از دانش آموزان تست بگیرد و او هم 40 دختر دانش آموز مقطع اول متوسطه را با دو سرنگ مورد تست قند خون قرار داد! ولی درنهایت بعد از آزمایش گرفتن از 40 دختر ؛ مسئولان مدرسه به او شک کرده و درادامه ماموران پلیس به مدرسه آمدند.

سید حسین بی نیاز ؛ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص این اتفاق اینگونه  توضیح داد : « این پسر 17 ساله ؛ س. جلیل وند نام دارد ، از بهترین دانش آموزان یکی از هنرستان های شهرستان بوده  و دارای مدال طلا آموزش کمک های اولیه  هلال احمر است.

وی در ادامه افزود : روز چهارشنبه ، این پسر نوجوان  تحت عنوان نیروی  داوطلب هلال احمر با کاور و کارت شناسایی وارد دبیرستان «سما» در تاکستان می شود . این دبیرستان ها زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی اداره می شوند و آموزش و پرورش بر عملکرد آنها نظارت دارد . یعنی مدیر این دبیرستان از کارمندان دانشگاه آزاد محسوب می شود.

بی نیاز با بیان اینکه این پسر17 ساله  بعد از ورود به مدرسه و حضور در دفتر مدیریت عنوان می کند که برای تست قند خون از سوی هلال احمر آمده ام گفت : مدیر مدرسه بدون اینکه از وی معرفی نامه معتبر درخواست کند این پسر را به اتاق بهداشت مدرسه هدایت می کنند ، او نیز کار خود را آغاز می کند. بعد از اینکه از  40 دانش آموز با دو سرنگ ! تست می گیرد مدیر ، ناظم و مسئول بهداشت مدرسه به وی مشکوک می شوند و مورد را به حراست اطلاع داده و درادامه با نیروی انتظامی تماس گرفته می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین با گفتن  اینکه در ادامه ماموران پلیس و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی  به مدرسه مراجعه کرده و این پسر 17 ساله و 40 دختری که با سرنگ های همراه او مورد تست قرار گرفته بودن تحت آزمایش قرار دادند و هیچ نشانه ای از بیماری  هپاتیت و بیماری های خطرناک دیده نشد افزود: 40 دختری که قربانی عمل این پسر شده بودند خوشبختانه هیچ اثری از ابتلا به بیماری خاصی داشتند .دکتر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با حساسیت این موضوع را پیگیری و تاکید کردند که هیچ گونه جای نگرانی برای سلامت این 40 دانش آموز وجود ندارد وهمه این دانش آموزان واکسینه شدند.

بی نیاز در خصوص اینکه این پسر 17 ساله در بازجویی های پلیس در خصوص علت این عمل خود چه گفته است بیان داشت : در بازجویی های اولیه مدعی شده است که هیچ هدف خاصی را دنبال نمی کردم ! فقط می خواستم کمک کنم دانش آموزان بیمار را شناسایی کنیم.

 رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه مراحل تحقیقات از این پسر نوجوان نشانگر این است که بخاطر هیجانات دوره بلوغ مرتکب این عمل شده است گفت : عمل بچه گانه این پسر نوجوان دلیلی نمی شود که از اشتباه بزرگ مدیر  و دیگر مسئولان این مدرسه چشم پوشی شود . امروز (پنجشنبه 19 مهرماه ) مدیر ؛ ناظم و مسئول بهداشت مدرسه تحت بازجویی قرار گرفتند ،مدیر مدرسه از کار معلق شده  و فعلا اجازه  ندارند در مدرسه حضور پیدا کنند.

 گفتنی است این پسر 17 ساله با قرار وثیقه آزاد شده است .

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
هلال احمر با این کارهای موازی اش . کاش همه چیز زیر نظر وزارت بهداشت بود .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز