با دستور مقام قضایی ؛

دستگیری چند عکاس در شیراز / اتهام ، انتشار عکس های مستهجن در اینستاگرام

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۵۷:۳۲
کد خبر: ۷۶۴۰۰۴
دستگیری چند عکاس در شیراز / اتهام ، انتشار عکس های مستهجن در اینستاگرام
دادستان شیراز گفت : چند عکاس ساکن در این شهر، به دلیل انتشار "عکس‌های مستهجن" بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،  محتوای صفحات این عکاسان در اینستاگرام، که عکس‌های مدلینگ منتشر می‌کردند، در روزهای گذشته پاک شده و پیغامی روی آنها قرار گرفته است.

علی صالحی، دادستان شیراز،  گفته است: "تعدادی از عکاسان شیرازی به دلیل انتشار عکس های نامناسب در صفحه های اینستاگرام خود در بازداشت به سر می برند. صفحات اینستاگرام این افراد نیز به دلیل تشویق مردم به فساد و فحشا مسدود شد."

دادستان شیراز می‌گوید "دستگاه‌های امنیتی" عکاسان شیرازی را بازداشت کرده‌اند.

در صفحات اینستاگرامی عکاسان تصویری قرار داده شده که می‌‎گوید " با دستور مقام محترم قضائی، بدلیل انتشار محتوای مجرمانه این نشانی اینترنتی توقیف شده و عوامل دخیل در جرائم موضوع پرونده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند."

مطابق قانون جرایم رایانه‌ای ،انتشار عکس‌های "مستهجن" با "حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال" مجازات می‌شود.

این قانون محصولات اینترنتی "مستهجن" را به عنوان صوت، تصویر یا متنی تعریف کرده که " بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش و عمل جنسی انسان است."

گفتنی است ، انتشار چنین تصاویری با مقررات اینستاگرام هم منافات دارد و اینستاگرام چنین عکس‌هایی را حذف و در مواردی حساب‌های مرتبط را مسدود می‌کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز