رئیس بیمارستان بازرگانان در گفتگو با برنا مطرح کرد ؛

خدمات درمانی دچار دور باطل شده است / سازمان های بیمه گر به تمام بیمارستان ها مقروضند

۱۳۹۷/۰۸/۱۶ - ۱۳:۵۸:۳۷
کد خبر: ۷۷۲۶۸۸
خدمات درمانی دچار دور باطل شده است / سازمان های بیمه گر  به تمام بیمارستان ها مقروضند
ایروان منش گفت :بعد از طرح تحول سلامت که یک طرح بحث برانگیز بود، سازمان های بیمه گر با تغییر تعرفه ها دیگر توان پرداخت بدهی های خود را ندارند و به تمام بیمارستان ها مقروضند؛ تبعا بیمارستان ها هم در نقدینگی با مشکلاتی مواجه شده اند. تحریم ها و نوسانات دلار هم شرکت های دارو و تجهیزات را با مشکلات جدی مواجه کرده و همه اینها یک زنجیره و دور باطل تشکیل داده است.

 رئیس بیمارستان بازرگانان در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری برنا دغدغه های بیماران به ویژه پس از نوسانات دلار و مشکلات اقتصادی اخیر جامعه رامطرح کرد.

ناصر ایروانی منش، رئیس بیمارستان بازرگانان در مورد مشکلات به وجود آمده برای بیمارستان ها در ارائه خدمات به بیماران به برنا گفت: «هرچند دولت و وزارت بهداشت  سعی دارند که مشکلات در حوزه درمان به کمترین حد برسد اما نمی توان وجود این مشکلات را انکار کرد. با اینکه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به طور مستقل در اختیار بیمارستان ها نیست اما چون در ارتباط مستقیم با بیماران هستیم، نوسانات این حوزه و تأثیر آن بر بیماران را به خوبی حس می کنیم. بعد از طرح تحول سلامت که یک طرح بحث برانگیز بود، سازمان های بیمه گر با تغییر تعرفه ها دیگر توان پرداخت بدهی های خود را ندارند و به تمام بیمارستان ها مقروضند؛ تبعا بیمارستان ها هم در نقدینگی با مشکلاتی مواجه شده اند. تحریم ها و نوسانات دلار هم  شرکت های دارو و تجهیزات را با مشکلات جدی مواجه کرده و همه اینها یک زنجیره و دور باطل تشکیل داده است»

وی علاوه بر بیماری، عوامل دیگری را باعث دلنگرانی و گرفتاری بیماران دانست: «بحث خدمات درمانی به ویژه در ارتباط با سرطان، هزینه زیادی را به خانواده ها تحمیل کرده و آنها را دچار استیصال می کند. زمانی که به شهرهای بزرگ از جمله تهران مراجعه می کنند، اسکان و تغذیه هم به مشکلات آنها اضافه می شود. به طور طبیعی تنها عاملی که باید بیمار و خانواده او را درگیر کند فقط خود بیماری است اما متأسفانه مشکلات مالی، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و گاه اسکان هم به دغدغه های بیمار و همراهان او افزوده می شود.

ریاست بیمارستان بازرگانان به خدمات این بیمارستان برای بیماران بی بضاعت یا کم بضاعت اشاره کرد: «بسیاری از بیماران از شهرستان ها به بیمارستان بازرگانان مراجعه می کنند و برای انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی دوره درمانی طولانی مدتی را باید طی کنند و با مشکل اسکان مواجه می شوند که با کمک خیرین و مؤسسات خیریه تمهیداتی را در نظر گرفته ایم. این بیمارستان در راستای مسئولیت اجتماعی خود، در شش ماهه اول سال 97 توانسته برای 1090 نفرروز خدمات اسکان مهیا کند که 188 نفرروز از آنها اسکان کاملا رایگان و همراه با تغذیه کامل دریافت کرده اند.»

ایروانی منش در ادامه افزود: «حلقه گمشده ای که در درمان بیماران وجود دارد، مسئله پیگیری درمان و رسیدگی به مسائل حاشیه ای آن است.  در این راستا، قسمت مددکاری یا مدیریت امور اجتماعی بیمارستان، پیگیری امور بیماران مرخص شده را بر عهده دارد تا در صورت لزوم آنها را به خیریه ها و موسسات و مراکز دولتی و غیردولتی معرفی کند.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز