عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورمجلس:

شهرداری تهران گزارش تفریغ بودجه ۹۶ را به کمیسیون شوراها ارائه کند/ احتمال سوال از وزیر نفت

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۹:۴۳:۵۸
کد خبر: ۷۷۳۶۷۵
شهرداری تهران گزارش تفریغ بودجه ۹۶ را به کمیسیون شوراها ارائه کند/ احتمال سوال از وزیر نفت
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس از شهرداری تهران خواست گزارش عملکردی از میزان اعتبارات اخذ شده و همچنین هزینه کرد منابع در مسیر بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی را ارائه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد محمودی شاه‌ نشین، در رابطه با اظهارات یک عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه وزارت نفت پول حاصل از محل صرفه جویی سوخت را به شهرداری پرداخت نکرده با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس آیین نامه های هیات دولت و چشم انداز برنامه ششم باید همکاری مناسبی با شهرداری برای افزایش تعداد اتوبوس های هیبریدی و برقی پایتخت داشته باشد، گفت: در سال جاری شرایط تخصیص اعتبارات به واسطه تغییر وضعیت دلار، ارز و وضعیت انتقال پول با مشکل مواجه شد و طبیعی است که اعضای شورای شهر به دنبال پیگیری اعتبارات برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی پایتخت باشند.

نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی، افزود: بهتر است شورای شهر گزارشی از میزان اعتباراتی که شهرداری از دولت، وزارت نفت و همچنین ارزش افزوده‌ای که سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان بود اخذ کرده است را ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بی شک اگر این گزارش ارائه شود نمایندگان و دولت انگیزه بیشتری برای افزایش بودجه شهرداری و تخصیص آن خواهند داشت اما متاسفانه تاکنون شاهد چنین گزارشی نبودیم و مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تنها به ارائه مشکلات اکتفا می کنند.

محمودی‌شاه‌نشین افزود: متاسفانه عدم بیان میزان اعتبارات شهرداری از محل درآمدهای سایر موارد مانند عوارض، جرائم و سایر درآمدها باعث شده اظهارات آنها در مورد مشکلات بودجه ای نادیده گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: اینکه از محل درآمدهای اختصاصی شهرداری چه میزان صرف بهبود کیفیت حمل و نقل شده باید مشخص شود؛ به طور قطع اگر به این شیوه عمل شود حمایت های بودجه ای از شهرداری افزایش خواهد یافت.

شاه نشین اضافه کرد: شهرداری در گزارشی مشخص کند چه میزان از سایر درآمدهای اختصاصی صرف بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت شده است.

وی افزود: وزارت نفت باید مبلغ حاصل از محل صرفه جویی سوخت را به شهرداری تهران پرداخت کند اما می طلبد شهرداری نیز در گزارشی مشخص کند که چه میزان از سایر درآمدهای اختصاصی به غیر از مبلغ پرداختی از وزارت نفت صرف بهبود اتوبوس ها و حمل و نقل عمومی پایتخت شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر شهرداری گزارش تفریغ بودجه 96 و  وضعیت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی را به کمیسیون شوراها ارائه کند کمیسیون حمایت های لازم را خواهد داشت و شاید سوال از وزیر نفت را نیز در دستور کار قرار دهیم، البته به شرطی که این گزارش شفاف باشد و وضعیت هزینه کرد منابع اختصاصی و اینکه صرف چه اموراتی شده ذکر شود؛ مسئولان شهرداری می توانند کمبودها و نواقص بودجه ای را نیز به کمیسیون شوراها ارائه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز