عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

نبود بیمه تامین اجتماعی جفا به آسیب دیدگان اجتماعی

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۹:۰۵:۴۵
کد خبر: ۷۷۳۹۲۳
نبود بیمه تامین اجتماعی جفا به آسیب دیدگان اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد سازوکاری برای بیمه معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علیرضا محجوب با اشاره به نبود قانونی در خصوص بیمه‌شدن معتادان متجاهر،کارتن‌خواب‌ها و بی خانمان‌ها گفت: متأسفانه نبود دفترچه خدمات درمانی و بیمه مشخص برای معتادان، هزینه درمانی این افراد را به شدت افزایش داده، این امر جفایی در حق افراد آسیب دیده اجتماعی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی با حمایت از طرح‌های بیمه‌گری معتادان متجاهر و آسیب دیده‌های اجتماعی عنوان کرد: خانواده معتادان و آسیب دیده‌های اجتماعی نیز به بیمه گری و حمایت‌های درمانی و اجتماعی احتیاج دارند و دستگاه‌های متولی باید برای حل این موضوع ساز و کاری تعریف کنند. همچنین می‌توانیم هزینه‌های این امور را از طریق اختصاص اموال مصادره شده قاچاقچیان تأمین کنیم.  

 وی در ادامه افزود: به دلیل نبود اطلاعات ثبت شده از آسیب دیده‌های اجتماعی، امکان صدور دفترچه درمانی برای آنان وجود ندارد و هزینه‌های دارو و درمان با نرخ آزاد مشکلات بسیاری برای این افراد و سازما‌ن های حمایتگر به وجود آورده است، اما تا کنون هیچ اقدام جدی در این خصوص پیش بینی نشده است. بنده با بیمه شدن و حمایت های درمانی از معتادین متجاهر و آسیب دیده های اجتماعی موافق هستم و از این موضوع دفاع خواهم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز