معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو؛

خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم ضروری است

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۷۴۰۴۰
خودکفایی در تولید تجهیزات پزشکی در شرایط تحریم ضروری است
رئیس سازمان غذا و دارو بر لزوم خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر غلامرضا اصغری با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد بازار مصرفی تجهیزات پزشکی وارداتی است، گفت: با کاهش وابستگی به خارج و خود اتکایی می توانیم به راحتی مشکلات را رفع کنیم، امروز در شرایط تحریم با مشکلات متعددی مواجه هستیم و طبیعتا دشمنان ایران نمی خواهند این کشور رشد کند و با موانعی که ایجاد می کنند از ورود تجهیزات مورد نیاز پزشکی در کشور نیز جلوگیری می شود.

وی افزود: بالغ بر 300 هزار قلم در فهرست تجهیزات پزشکی وجود دارد و این بازار وارداتی 90 هزار میلیارد ریالی چیزی است که می تواند هدف سرمایه گذاران ما جهت تولید تجهیزات پزشکی باشد، هم چنان که ما با توانمندی موجود به تولید سرنگ و نخ بخیه در کشور رسیده ایم با سرمایه گذاری در طرح های تجهیزات پزشکی علاوه بر برکات و رونق اقتصادی، مبارزه واقعی با دشمن در شرایط تحریم شکل خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه 40 درصد از تجهیزات پزشکی ما از کشور آمریکا وارد می شود، گفت: با کاهش وابستگی به دشمن و تأمین نیاز با تولید تجهیزات پزشکی، می توان در سایر حوزه ها نیز موفق تر عمل کرد و این میسر نمی شود مگر با توجیه اقتصادی طرح های تجهیزات پزشکی و حمایت از سرمایه گذاران، همت مسئولین و مردم، پوشیده نیست که ازین مسیر بخش عمده ای از معضل اشتغال را هم می توان مرتفع کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال فرآورده آرایشی و بهداشتی در کشور مصرف می شود که  بالغ بر 75 درصد آن هم وارداتی است، یعنی ما فقط 25 درصد نیاز های آرایشی بهداشتی را داخل خود کشور تولید می کنیم.  خوشبختانه بیش از 97 درصد بازار دارویی 200 هزار میلیارد ریالی را در داخل خود کشور تولید می کنیم که فقط 3 درصد وابسته هستیم. باید کاری که در صنعت دارو انجام شده، در صنعت تجهیزات پزشکی نیز صورت بگیرد تا از این مسیر پر پیچ و خم اقتصادی با تکیه بر توانمندی های نیروی های داخلی به خوبی عبور کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز