نماینده مردم تهران مطرح کرد:

خانواده‌ها از قانونی بدون آموزشگاه های آزاد مطمئن شوند

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۹:۳۲:۳۹
کد خبر: ۷۸۲۶۷۱
خانواده‌ها  از قانونی بدون آموزشگاه های آزاد مطمئن شوند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه آموزشگاه‌های غیر مجاز آسیب جدی به نظام آموزشی کشور وارد می‌کنند،گفت: خانواده ها به هنگام مراجعه به آموزشگاه‌ها از داشتن مجوز قانونی آموزشگاه ها مربوطه اطمینان حاصل کنند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سیده فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت نظارت بر آموزشگاه های آزاد در کشور گفت: قابل کتمان نیست که آموزشگاه های آزاد به خصوص در آموزش زبان و مهارت های کامپیوتری نقش موثری در ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی نسبت به گذشته داشته اند، به طوری که در برخی مواقع نقش آموزش ‌آزاد بر آموزش رسمی غلبه می‌کند.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت آموزشگاه های آزاد این است که در آموزش آزاد افراد داوطلبانه به سوی یادگیری می‌روند و از تنوع بیشتری نیز در حوزه آموزش برخوردار هستند و متناسب با زمان های خالی خود می توانند برنامه آموزشی داشته باشند.

 وی ادامه داد: اما در کنار نقش مثبت و مؤثر آموزشگاه های مجاز نمی توان از آموزشگاه های غیر مجاز و بی کیفیت نیز غافل شد، آموزشگاه هایی که در سال های اخیر به خصوص در برگزاری کلاس های کنکور فعالیت داشته و باعث آسیب جدی به نظام آموزشی کشور شده اند.

ذوالقدر تصریح کرد: با توجه به اینکه مجوز آموزشگاه های مذکور  توسط وزارت آموزش و پرورش صادر می شود و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده آموزش و پرورش است؛ بنابراین باید نظارت قوی و مستمری توسط این وزارتخانه هاانجام شود که خوشبختانه اقدامات خوبی توسط این وزارتخانه برای بررسی وضعیت آموزشگاه ها و پلمپ آموزشگاه های غیر مجاز صورت گرفته  است و این در  حالی است که باید این نقش نظارتی قوی تر و پررنگ تر از همیشه صورت پذیرد.

 نماینده مردم تهران در مجلس  افزود:خانواده ها به هنگام مراجعه به آموزشگاه‌ها باید از داشتن مجوز آموزشگاه مربوطه اطمینان حاصل کنند و آموزشگاه ها نیز موظف هستند پروانه دریافتی از آموزش و پرورش را در مقابل دید مردم قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خانه ملت یادآورشد: سرعت تحول علم و فناوری و محدودیت زمانی موجود در مدارس برای جامع نگری و عمیق شدن در موضوعات درسی واقعیتی است که نقش آموزشگاه های آزاد و کلاس های کمک آموزشی را در کنار آموزش رسمی روز به روز افزایش می دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز