ورود سامانه جدید بارشی از امروز

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۹:۵۷:۲۰
کد خبر: ۷۸۴۴۸۰
ورود سامانه جدید بارشی از امروز
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت هوای کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، احد وظیفه در مورد آخرین وضعیت هوای کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه)، سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و رگبار باران گاهی وزش باد شدید برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه ، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و با شدت کمتر در استان های گیلان، غرب مازندران ، زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم، غرب اصفهان گزارش شده است.

وی افزود: همچنین رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نواحی شمالی و غربی استان فارس و بوشهر نیز پیش بینی می شود.

وظیفه با بیان اینکه با ورود سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) از غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته می شود، گفت: در روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب و شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور ادامه دارد و در نتیجه ابرناکی بارش باران گاهی وزش باد شدید در این مناطق را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در روز شنبه سامانه بارشی با شدت کمتری در مناطق عنوان شده فعال است گفت: همچنین در اواخر روز جمعه و در روز شنبه با شمالی شدن جریان ها کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه دما برای نوار شمالی کشور انتظار می رود.

روز آینده در مناطق کوهستانی و مرتفع شمال غرب ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و کولاک موجب اختلال در ترافیک جاده ای به دلیل لغزندگی و کاهش دید می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: تهران در روز پنجشنبه ابری خواهد بود و به تدریج شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود.

 

نظر شما