برف و کولاک در تعدادی از استان‌ها / اعلام استان‌های پر بارش

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۸:۳۷:۲۴
کد خبر: ۷۹۶۵۲۳
برف و کولاک در تعدادی از استان‌ها / اعلام استان‌های پر بارش
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش برف، باران و کولاک در برخی از مناطق کشور، گفت: از امروز تا بعد از ظهر فردا در استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و خوزستان بارش شدید خواهد بود.

به گزاش برنا، احد وظیفه با اشاره به این که سامانه بارشی امروز (یکشنبه‌ 16 دی) از سمت مرزهای غربی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: این سامانه امروز 16 دی ماه استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب ، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های غربی و مرکزی رشته کوه البرز، در استان های زنجان، قزوین، البرز ، تهران و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل همدان و مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و سبب بارش برف و باران خواهد شد.

وی با بیان این که امروز در برخی مناطق بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک برف خواهد بود، گفت: در جاده‌های کوهستانی احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که سامانه بارشی اواخر امروز بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد، گفت: شدت بارش‌ها امروز (یکشنبه‌ 16 دی) در برخی از نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان ، مناطق شمال و شرق خوزستان و چهارمحال‌بختیاری خواهد بود.

به گفته وظیفه، فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال‌بختیاری، شمال بوشهر و شمال غرب فارس خواهد بود که در استان‌های جنوبی احتمال پدیده رعد و برق نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی همچنین تاکید کرد: بیشترین میزان بارش از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا (دوشنبه) برای استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، جنوب شرق لرستان و مناطق شرقی و شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت فردا از فعالیت سامانه بارشی کاسته خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: پس فردا (سه‌شنبه 18 دی)، در زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرق خوزستان بارش برف و باران رخ خواهد داد. از بعد از ظهر امروز تا اواخر فردا (دوشنبه 17 دی) غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این دریای خزر از اواخر فردا و طی روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی ضمن پیش‌بینی وضعیت آب و هوای پایتخت طی دو روز آینده، گفت: تهران فردا ابری و به تدریج همراه با کاهش ابر  و وزش باد و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 11 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز آسمان تهران صاف خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران به 10 و منفی یک درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

نظر شما