سردار اشتری :

نباید اجازه دهیم تحریفی از دوران دفاع مقدس صورت پذیرد

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۹:۲۸:۴۹
کد خبر: ۷۹۷۴۳۹
فرمانده نیروی انتظامی گفت : نباید اجازه دهیم تحریفی در این رابطه صورت پذیرد که باید به این موضوع دقت ویژه ای شود؛ باید واقعیت های آن چه تلخ یا شیرین منعکس شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، سردارحسین اشتری  فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و ارزش های مقدس، اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راحل و ارواح طیبه شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت، مدافعان حریم و حرم درود و رحمت می فرستیم و آرزوی طول عمر توام با سلامتی و صحت برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) داریم.

فرمانده ناجا بیان کرد: امروز در کشور ما حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس یک کار معنوی، بزرگ، زیبا و مورد نیاز محسوب می شود که الحمدالله طی سال های اخیر این روند شتاب خوبی داشته و اثرات آن در شهرستان ها و مراکز استان ها قابل مشاهده است.

وی افزود: یکی از افتخارات مردم ایران و نظام انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس است و اگر بخواهیم افتخارات خود را معرفی کنیم چیزی بالاتر از این موضوع که در آن همه اقوام، مذاهب و اقشار مختلف مردم در آن نقش آفرینی کردند بالاتر نخواهیم داشت.

سردار اشتری با یادآوری این موضوع که فرماندهی معظم کل قوا همواره همه مردم را در این زمینه دخیل می دانند، اضافه کرد: دوران دفاع مقدس یکی از جلوه های هماهنگی و همدلی در کشور ما محسوب می شود؛ می توان به فرمایشات معظم له در رابطه با این دوران که فرمودند،دوران دفاع مقدس همانند تابلویی است که هر چقدر به آن نزدیک تر شویم از زیبایی آن بیشتر لذت خواهیم برد، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در بخش دیگری از سخنان خود می فرمایند ما یک منبعی داریم به نام دفاع مقدس که تاکنون 30 سال از آن دوران گذشته است اما اگر 300 سال نیز از آن بگذرد برای اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران، دانشجویان، جوانان و سالمندان یک الگو و منبع به شمار می آید.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بر لزوم استخراج منابع و نشر دوران دفاع مقدس تأکید و خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم تحریفی در این رابطه صورت پذیرد که باید به این موضوع دقت ویژه ای شود؛ باید واقعیت های آن چه تلخ یا شیرین منعکس شود.

سردار اشتری با بیان اینکه اقتدار نظام برگرفته از فرهنگ دوران دفاع مقدس است، افزود: دفاع مقدس، یکی از دورانی است که نباید خللی به آن وارد شود، خوشبختانه به برکت خون شهدای مدافع حرم و نیز شهدای امنیت که برگرفته از خون شهدای دوران دفاع مقدس هستند، خدشه‌دار نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید دانشگاه‌های نظامی باید همواره از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کنند، گفت: امروز بالاترین افتخار در کشور ما و نیز قدرت های منطقه الگوبرداری از دوران دفاع مقدس است که بر این مبنا توانسته اند موفق ظاهر شوند.

سردار اشتری به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: باید در این راستا اهتمام بیشتری صورت پذیرد،بنابراین انتشار وصیت نامه شهدا، خاطرات رزمندگان و حفظ آثار این عزیزان نباید متوقف بلکه باید همواره رو به جلو و افزایش یابد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به توطئه های دشمن در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فضای مجازی، نظامی، گفت: امروز سلاح دشمن موضوعات ضد فرهنگی است و با تمرکز بر این امر، درصدد هستند تا به فرهنگ غنی کشورمان خدشه وارد کنند.

سردار اشتری، برخورد با فرهنگ ابتذال غربی را یکی دیگر از ماموریت های ناجا برشمرد و تصریح کرد: تنها راه مقابله با این پدیده، اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است ، هر زمان که این فرهنگ را الگوی خود قرار دادیم، موفق تر از همیشه عمل کرده ایم.

فرمانده ناجا بر لزوم تقویت روحیه جهادی دفاع مقدس، تأکید و خاطر نشان کرد: امروز نسل جدید ما تشنه فرهنگ دوران دفاع مقدس است باید بتوانیم با انتشار و اشاعه این فرهنگ، موضوعات را حل و فصل نماییم.

عالی ترین مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه ها، فرهنگ دفاع مقدس توانسته موفق ظاهر شود و این فقط مختص حوزه نظامی نیست بلکه در همه عرصه ها از جمله پیشرفت‌های هسته ای ، پزشکی و دیگر موضوعات، با بهره گیری از این فرهنگ توانسته ایم موفق عمل کنیم.

وی به الگوبرداری نیروی انتظامی از منش رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: هر گاه در در مأموریت های خود موفق ظاهر شدیم دلیل آن، حاکم بودن فرهنگ دوران دفاع مقدس بوده است؛ مرور خاطرات و وصیت نامه شهدای نیروی انتظامی این موضوع را به ما اثبات کرده است.

سردار اشتری، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، وزارت دفاع، بسیج و نیروی انتظامی دانست و گفت: امروز پلیس به عنوان نوک پیکان حفظ امنیت در کشور همواره سعی بر حفظ و ارتقاء آن در جامعه دارد.

وی ادامه داد: حوادث و اتفاقات یکسال گذشته حاکی از آن است که دشمن در صدد برهم زدن نظم و امنیت در کشور بوده و هست، ولی باید بگویم ناجا به لطف و عنایت الهی، با همت همکاری مردم و نیروهای مسلح و نیز برخورد هوشمندانه و مقتدرانه موفق عمل کرده است.

فرمانده ناجا در خاتمه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره خود را حافظ منافع جان، مال و ناموس مردم می داند، گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد کسی به حقوق مردم تعدی کند.

 

نظر شما