پورسیدآقایی:

باید شهر تهران را از خودروها پس بگیریم

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۱:۲۷:۵۰
کد خبر: ۷۹۷۵۲۰
باید شهر تهران را از خودروها پس بگیریم
پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه ششم پویش حمل و نقل پاک با بیان اینکه زندگی مردم نباید به خاطر خودرومحوری دچار مشکل شود، ادامه داد: برای رسیدن به استفاده هرچه بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل پاک باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی را بسیار بیشتر و وسیع تر انجام دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه باید شهر را از خودروها پس بگیریم و به عابرین پیاده تحویل دهیم اظهار داشت: کار فرهنگی برای استفاده از حمل و نقل پاک تا زمانی که فضای عمومی خواهان آن نباشند بی فایده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل ترافیک تهران فقط با استفاده از وسایل نقلیه پاک قابل حل است گفت: وجود ترافیک در معابر شهر، شهروندان را باید به سمت استفاده از اتوبوس های بی آر تی، مترو و دوچرخه سوق دهد و این خود یک کار فرهنگی بحساب می آید.

همچنین در ادامه  علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ با حضور در این جلسه طی سخنانی گفت: امروزه ترافیک به یک چالش و معضل جدی زیست محیطی و در عین حال به یک معضل برای سلامت روان جامعه تبدیل شده است.

نوذرپور با بیان اینکه در طول یک دهه گذشته سهم کمک و اقدامات دولت و شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی کاهش یافته است، افزود: در مدیریت شهری جدید منطقه۲۲ توجه جدی به فضای عمومی شهری و حمل و نقل پاک شده است.

 نوذرپور از احیای مسیر دوچرخه سواری صدرا  خبر داد و ادامه داد: این مسیر دوچرخه سواری در دوباند رفت و برگشت که در مجموع ۴کیلومتر مسافت دارد و در روز سه شنبه هفته جاری همایش بزرگ دوچرخه سواری در این مسیر برگزار می شود.

وی در پایان اعلام امیدواری کرد تا اجرای این برنامه ها زمینه مثبتی بر گام‌های بهتر در راستای کاهش میزان ترافیک و آلودگی‌ها و نیز عوارض ناشی از ترافیک در سطح شهر ایجاد کند.

 

نظر شما