بازگشت نخبگان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان

۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۰:۳۶:۴۵
کد خبر: ۸۱۱۰۷۰
بازگشت نخبگان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از بازگشت نخبگان ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور) در پاسخ به سوالی درباره آمار نخبگان بازگشتی به کشور گفت: تاکنون از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا حدود ۱۲۰۰ نفر نخبه از سیستم ما برای بازگشت به کشور استفاده کرده‌اند؛ این تازه‌ترین آمار است، زیرا هر ماه تعدادی به این آمار اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا سه سال است که برنامه بازگشت نخبگان به کشور را راه‌اندازی کرده‌ایم و آخرین آمارمان هم بازگشت ۱۲۰۰ نفر از میان ۱۰۰ دانشگاه عالی رتبه دنیا است.

ستاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راه حل‌های موفق در این زمینه دقیقا چه مواردی هستند؟ گفت: برای این که این افراد به کشور باز گردانیم، به یک اکوسیستم و زیست بوم نیاز است. ضمن اینکه بیشترین آمار بازگشت نخبگان به کشور در حوزه استارت آپ‌ها بوده که همین الان هم در حال اتفاق افتادن است. پس از استارت آپ‌ها، دانشگاه ها محل بعدی حضور و فعالیت نخبگان هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به حضور نخبگان در دانشگاه‌ها و استارت آپ‌ها توضیح داد: حدود ۴۰۰ نفر از نخبگان در دانشگاه‌ها فعالیت دارند و مابقی آنها در استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هستند. ناگفته نماند که خیلی از این افراد خودشان این استارت آپ‌ها را تشکیل داده‌اند و در همانجا مشغول شده‌اند.

 

 

منبع :ایلنا

نظر شما