علیخانی با تکذیب ادعای شهردار اسبق در گفتگو با برنا مطرح کرد ؛

شهرداری تهران بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد / دولت سهم خود را پرداخت نمی کند

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۵:۴۶:۱۲
کد خبر: ۸۱۳۷۳۸
شهرداری تهران بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد / دولت سهم خود را پرداخت نمی کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به ادعای شهردار سابق در خصوص رقم 16 هزار میلیارد تومانی بدهی شهرداری تهران گفت : بیان این رقم یک ادعای بی اساس است . بدهی شهرداری تهران ؛حتی بیش از 56 هزار میلیارد تومان است .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شنبه شب محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران، در برنامه تلویزیونی بدون توقف درباره اظهارات مطرح‌ شده از سوی مدیریت شهری تهران (اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران) درباره بدهی 54هزار میلیارد تومانی شهرداری به مدیریت شهر در دوره چهارم اظهار کرد: این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم.

 وی در ادامه مدعی شد :بدهی ۵۴هزار میلیارد تومانی دوره گذشته یک دروغ بزرگ است. بدهی‌های شهرداری تهران ۱۶هزار میلیارد تومان بوده که از آن رقم ۱۴هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است.

 و اما رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری برنا ضمن تکذیب ادعاهای شهردار اسبق گفت: ادعای شهردار اسبق تهران در خصوص رقم بدهی‌ها بی‌اساس بوده و بدهی شهرداری تهران حتی بیش از 56 هزار میلیارد تومان است.

دولت دو سال است سهم خود را پرداخت نکرده است

محمد علیخانی در ادامه این گفتگو به وضعیت اتوبوس‌های شهر تهران پرداخت و بیان داشت: گزارشاتی دریافت کرده‌ایم که معاینه فنی مخصوص برای اتوبوس‌های سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: وقتی معاینه فنی اتوبوس‌ها انجام می‌شود مسئولیتش با کسانی است که آن را تائید می‌کنند. حتما اگر اتوبوسی ایرادی داشته باشد در معاینه فنی باید رد شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیگیری‌های این کمیسیون سبب شد تا معاینه فنی انجام شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم اتوبوس‌های قدیمی از سیستم خارج شده و اتوبوس‌های جدید جایگزین شود.

علیخانی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری و دولت گفت:  تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت در اواخر دوره آقای افشانی جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت امضا شد تا از محل قانون صرفه‌جویی مصرف سوخت، اتوبوس برای شهر تهران خریداری شود که این مهم در برنامه بوده و پیگیری‌های آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وزارت نفت و بهینه‌سازی مصرف سوخت از هر سفری که در شهر تهران با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود حدود ده سنت برای حمل و نقل باید کمک کند که از محل آن  طی این تفاهم‌نامه قرار است اتوبوس‌های جدید خریداری و واگن برای مترو ساخته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: طبیعی است تا زمانی که ناوگان جدید و اتوبوس‌های تازه به اتوبوسرانی اضافه نشود این مشکلات وجود دارد. اتوبوس‌های ما فرسوده است اما اخیرا معاونت حمل و نقل اعلام کرده تعداد خیلی محدود و در حدود 12 اتوبوس بناست اضافه شود.

علیخانی بیان کرد: خیلی جای تاسف است که اینقدر عقب هستیم. نادیده نگیریم که در این ماجرا سهم دولت پرداخت نشده و طی یکی، دو سال کمکی انجام نشده است.

وی در ادامه افزود: شهرداری با این منابع محدود و بدهی‌ها به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام بدهد. لازم است در اینجا بار دیگر به مصاحبه تلویزیونی  شهردار سابق اشاره کنم که در آن گفته است «بدهی 52 هزار میلیارد را تکذیب می‌کنم.» ایشان راست می‌گویند بدهی شهرداری تهران 52 میلیارد تومان نیست بلکه امروز متوجه شدم بیش از 56 هزار میلیارد بدهی وجود دارد. با وجود این بدهی‌ها، مشکلات بسیار زیاد است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم سال آینده همه این تلاش‌ها به نتیجه برسد چراکه نتیجه همه این تلاش‌ها برای سال آینده انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز