واکنش سردار رحیمی به کرایه خانه های ۶ متری به ده ها مرد مجرد در محله صفا؛

ورود پلیس به خانه های کبریتی شرق تهران با شکایت اهالی

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۱۳:۰۴:۲۲
کد خبر: ۸۲۳۸۱۰
ورود پلیس به خانه های کبریتی شرق تهران با شکایت اهالی
خانه های کبریتی محله صفا در منطقه 13 شهرداری تهران چندی پیش خبرساز شد . خانه هایی از 6 مترتا 20 متر که محل اسکان ده ها مرد مجرد در کنار هم است . منازلی دقیقا کنار خانه های مسکونی اهالی محل .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ کرایه فضاهایی 6 متری در منطقه 13 به شکل چیدمان لانه زنبوری و اجاره آن به افراد مجرد موضوع این روزهای محله ی صفا است. محله ای که به گفته اهالی محله فاقد کلانتری بوده و مشکلات بسیار سبب شده تا شهروندان منطقه مجبور به کوچ شوند و منطقه  به پاتوقی برای مجردان که بعضا با آسیب هایی همراه است، مبدل شده است.

حسین رضا سراج، عضو شورایاری منطقه 13 در خصوص وضعیت بلاتکلیف خانه های لانه زنبوری 20 متری که به بیش از 30 نفر اجاره داده می شود، به خبرنگار برنا گفت: خانه های کوچکی در محله صفا وجود دارد که به خانه های مجردی معروف است چرا که هر خانه 20 متری  به تعداد زیادی مرد مجرد کرایه داده می شود که شاید به هر کدام فضایی کمتر از 6 متر برسد.

وی تاکید کرد :  مشکل ما این نیست که چرا این خانه ها  به مجرد ها کرایه داده می شود، مسئله آنجاست که  این وضعیت زندگی و شرایط این افراد که بعضا معتاد هم هستند در کنار خانه هایی قرار دارد که در آن خانواده زندگی می کند و مشکلات اخلاقی را شکل داده است .

سراج با بیان اینکه منطقه 13 منطقه ای بزرگ است با این حال به جای 4 کلانتری 1 کلانتری دارد گفت :  تصویب شده است که یک کلانتری برای این محله ایجاد شود اما متاسفانه چون ساختمانی داده نشد، کلانتری در این محله نیز نداریم.  مدیران شهری بازدیدهایی از این محله داشته اند اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.این کم توجهی به وضعیت منطقه  می تواند به سرعت آسیب های اجتماعی را در منطقه رشد دهد .

وی در رابطه با شکایت اهالی به پلیس انتظامی در این خصوص بیان کرد: اهالی شکایت نکرده اند و پیگیر شکایت نبوده اند اما جلسات مختلفی با پلیس انتظامی داشته ایم و خواستار رسیدگی شده ایم .

خبرنگار برنا در خصوص برنامه پلیس تهران بزرگ برای ساماندهی به شرایط محله و علت  نبود کلانتری در این منطقه با سردار رحیمی فرمانده پلیس تهران گفتگویی داشت که وی چنین به خبرنگار برنا پاسخ داد :  قطعا اگر شکایتی از طرف اهالی یا کسانی که از این موضوع اطلاع دارند طرح شود پلیس با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی اظهار داشت : چنان چه جرم مشهودی رخ دهد حتما برخورد می کنیم. ممکن است در آن محل کلانتری نداشته باشیم ولی آنجا در حوزه استحفاظی کلانتری ها است و کلانتری ها برخورد خواهند کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان گفت: موضوع محل صفا و شرایط خانه کبریتی منطقه را پیگیری می کنم .چنان چه شکایت  از سوی اهالی محل صورت گیرد رسیدگی نیز سریع تر انجام خواهد گرفت .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز