با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو افتتاح شد

اولین نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در اروند

۱۳۹۷/۱۲/۲۴ - ۲۰:۴۴:۱۴
کد خبر: ۸۲۴۴۷۱
اولین نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در اروند
نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا (اولین نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی) صبح روز جمعه،بیست و چهارم اسفندماه افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌ نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا (اولین نمایشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی) صبح روز جمعه،بیست و چهارم اسفندماه با حضور دکتر مهدی پیرصالحی، معاون وزیر بهداشت و  رییس سازمان غذا و دارو، عبدالله کعبی، قایم مقام منطقه آزاد اروند، دکتر عبدالعظیم بهفر، مدیرکل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر سید علی موسوی، معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، دکتر  محمد بقایی، مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، دکتر کیانوش جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دکتر مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگیو رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران،  دیگر مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، انجمن های مرتبط، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی ،مدیران ارشد وزارت بهداشت، مسئولین سازمان غذا و دارو،تنی چند از مقامات کشوری، مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران و صاحبان صنایع شرکتهای آرایشی و بهداشتی، اساتید دانشگاه های شهید چمران و دیگر چهره های برتر دانشگاهی و حوزه کازمتیک در  منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند ، هتل کاروانسرا آغاز به کارکرد.

به گزارش دبیرخانه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا،  دکتر مهدی پیرصالحی، معاون وزیر بهداشت و  رییس سازمان غذا و دارو  در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی ایران کازماتیکا ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت:بسیار خوشحال هستم که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در منطقه اروند که یادآور جان فشانی جوانان غیور کشور است، حضور دارم.

دکتر پیرصالحی عنوان داشت:این باور را داریم که ایجاد نمایشگاه ایران کازمتیک می تواند، کمک شایانی به توسعه بازار آرایشی و بهداشتی داشته باشد.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این مطلب که محدوده کازمتیک در دنیا از فرآورده های صرفا آرایشی بسیار فراتر رفته است،درباره بازار سرمایه گذاری موجود در این زمینه عنوان داشت: در زمینه کازمتیک در دنیا، میزان سرمایه گذاری دو برابر شده است که این موضوع شامل ایران هم می شود. در دنیای امروز سهم محصولات کازمتیک، 4  میلیارد دلار بوده است که از این میزان کشور ما سهم بسیار اندکی را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که موضوع قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی، سلامت مردم ما را بسیارتهدید می کند.

دکتر پیرصالحی بحث تقلب را بسیار مشکل جدی در این زمینه دانست و گفت: سازمان غذا و دارو از سالیان قبل استفاده از بارکد رهگیری و رهیابی را ایجاد کرده است تا فرآورده ها را رصد و گسترش قاچاق جلوگیری نماید.

رییس سازمان غذا و دارو ضمن مهم خواندن منطقه اروند در این زمینه اظهار داشت: این امید را داریم که نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در سال های آینده برند نمایشگاهی منطقه در این زمینه شود.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، سفر رییس جمهور ایران به کشور عراق و توافق های انجام گرفته ای چون لغو هزینه های ویزا برای طرف ایرانی و عراقی گفت: ما می توانیم با بهره مندی از شرایط موجود، بازار خوبی را بدست بیاوریم.

دکتر مهدی پیرصالحی، درماکازمتیک را بسیار مهم تر از موضوع میکاپ در حوزه کازمتیک برشمرد و گفت: بی توجهی به این بخش می تواند سلامت جامعه را با مخاطره جدی روبرو کنددر حالیکه ما با برگزاری این نمایشگاه می خواهیم به سمت سلامت جامعه و نه تهدید حرکت کنیم.

وی خواستار تسهیل قوانین برای تولید کنندگان و حمایت از واردات رسمی شد و اظهار داشت: با رعایت ایت موارد و هدف مشترک و اصلی سلامت مردم می توانیم محصولات سالم را زودتر وارد چرخه زندگی مردم کنیم.

وی، کازمتیک را بحث مغفولی در بحث های نمایشگاهی دانست و اضافه کرد:حتی شاهد بودیم که در نمایشگاه هایی که برگزار می شود هم فرآورده های قاچاق و تقلبی به مردم عرضه می کردند.

رییس سازمان غذا و دارو در پایان صحبت های خود، خاطر نشان ساخت: ما امیدوار هستیم که نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیک، راهی برای پیش رو بودن در این زمینه را ایجاد کند تا ضمن ایجاد کارآفرینی و مشاغل جدید ، اجازه ندهیم، جایگاه ما در منطقه را کشورها دیگر بگیرند.

عبدالله کعبی، قایم مقام منطقه آزاد اروند در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا ضمن عنوان این مطلب که، منطقه آزاد اروند در طی این سال ها فراز و نشیب های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و امروز به لحاظ امکانات در وضعیت بهتری قرار گرفته است، گفت: ما با اعتقاد راسخ به خدمت به مردم هزینه هایی با کمک وزارت بهداشت و درمان در بخش درمانی و ساخت بیمارستان انجام داده ایم و امروز به نقطه مطلوبی رسیده ایم که سرانه درمانی در  آبادان برای هر  500 نفر( یک محل درمانی) باشد.

دکتر سید علی موسوی، معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند هم عنوان داشت: این قول را می دهیم که دومین و سومین نمایشگاه ایران کازمتیکا با اشکالات بسیار کمتری در منطقه اروند، در سال های بعد برگزار شود.

معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، از ایجاد بیش از 12 هزار تن ظرفیت لجستیکی در شلمچه خبر داد و گفت: ما در طی این سال ها یکی از مجهزترین آزمایشگاه های غذا و دارو را در این منطقه افتتاح کرده ایم.

وی منطقه آزاد اروند را  یک منطقه ویژه دانست که همه امکانات حمل و نقل زمینی،هوایی و دریایی و ... را دارد ضمن اینکه  دو اتاق بازرگانی فعال هم در این منطقه فعالیت دارند.

دکتر سید علی موسوی، سلامت محور و زیست محیطی بودن فعالیت های انجام گرفته را از اولویت های منطقه دانست و از در نظر گرفتن، بیست درصد محیط (کارخانه ای و ساخت و ساز) به فضای سبز اختصاصی خبر داد.

معاون سرمایه گذاری وتوسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: ما در سال گذشته بیش از 40 نمایشگاه تخصصی برگزار کرده ایم اما نمایشگاه ایران کازمتیکا یکی از ویژه ترین نمایشگاه هایی است که در سال اخیر برگزار شده است.

دکتر عبدالعظیم بهفر، مدیرکل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هم در ادامه این نشست عنوان کرد:  دکتر مهدی پیرصالحی با وجود موقعیت حساس انتهای سال و تلاشی که در سازمان برای تامین دارو و سایر موارد دارند، امروز خودشان را به این همایش رساندند که این موضوع نشان از اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران کازمتیکا را دارد.

دکتر بهفر، نمایشگاه ایران کازمتیکا را در راستای اهداف اداره کل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دانست و ادامه داد: اداره کل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو این برنامه ریزی را داشته است تا فرایند پرمارکتینگ در حوزه فرآوده های آرایشی و بهداشتی را به پست مارکتینگ حرکت دهد.

مدیرکل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ، ساده کردن پروسه کسب مجوز و افزایش میزان نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو را از خواسته های این نهاد دانست و اضافه کرد:ایران  از لحاظ دانش کازمتیک در منطقه کشور اول یا دوم است و برای دنیا و منطقه حرف برای گفتن داریم و برای استفاده از  این توان باید هم مدیران و هم فعالان برنامه ریزی کنند و زمینه ای برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال را ایجاد کنند.

دکتر عبدالعظیم بهفر، مبارزه گسترده با قاچاق و تقلب کالا را از برنامه های جدی اداره کل فراورده های آرایشی و بهداشتی دانست و گفت: امروزه کالای تقلب اهمیت بیشتری پیدا کرده و از همه معاونت های کل سازمان غذا و دارو خواسته ایم سطح عرضه را کنترل کنند و میزان وجود کالای فیک و قاچاق را کم کنند.

وی همچنین از دریافت تشویق نامه ای از طرف سازمان مبارزه با قاچاق و تولید ارز به اداره کل خبر داد و عنوان کرد: نمایشگاه ایران کازمتیکا در اروند نشان از برنامه ریزی برای اهداف بالاتر و تلاش برای تولیدات ِصادرات محور و گسترش تجارت کالاهای کازمتیک به کشورهای همسایه است.

مدیرکل امورفرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ، درباره اهمیت این نمایشگاه توضیح داد: دکتر پیرصالحی و دوستان در این ایام سال بسیار برنامه سنگین کاری دارد و برای مقابله با تحریم ها و حل مسئله دارو جلسات زیادی را برگزار می کنند اما اهمیت این نمایشگاه به اندازه ای بودهاست که ایشان امروز خودشان را به همایش رسانده اند.

 در ادامه مراسم افتتاحیه،  دکتر  محمد بقایی، مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب که از ابتدا در نظر داشتیم همایشی در حوزه کازمتیک داشته باشیم  اما این فکر  گسترش پیدا کرد تا به نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا رسید، عنوان داشت: این نمایشگاه، نوع جدیدی از همایش هایی است که در کشور برگزار می شود که هم جنبه های بازرگانی  و هم علمی را در نظر داشته است.

مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیک به دلیل توجه به مسئله فرهنگ سازی جایگاه خاصی دارد و برای آشنایی مردم با کالای ایمن ، سالم و اصیل آشنا شکل گرفته است. این نمایشگاه همچنین به دلیل توجه به مسئله فرهنگ سازی، جایگاه خاصی دارد.

دکتر  محمد بقایی گفت: بدون شک آبادان و اروند از پتانسیل ویژه در بحث کالاهای سلامت محور در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی برخوردار است و  صادراتش به کشورهای منطقه و خصوصا عراق اهمیت ویژه ای دارد.

مشاور اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، یکی از بحث های مهم در نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا را تولید کالای حلال دانست که امروزه در جهان نه فقط مورد توجه مسلمانان که مورد توجه جوانان اروپایی است چراکه این تولیدات نه تنها مراحل رگولاتوری را گذرانده اند که امنیت و کیفیت قابل توجهی هم دارند، به  همین دلیل برندهای بزرگ در دنیا، خط تولید محصولات  حلال کازمتیک را ایجاد کرده اند.

دکتر کیانوش جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بود. وی با بیان اینکه اگر می خواهیم پروسه ای شکل بگیرد و به هدف برسد باید زنجیره ارزش در آن شکل بگیرد عنوان داشت: نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا در راستای شکل گیری  یک برند ملی و نمایشگاهی در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی شکل گرفته است و من این قول را می دهم که  نمایشگاه ایران کازمتیکا ظرف پنج سال آینده یکی از برندهای نمایشگاهی خصوصا در حوزه کالاهای سلامت محور باشد.

دکتر جهانپور با اشاره به رقم بالای 450 میلیارد دلاری در سال 2022 در بازار کازمتیکا این سوال را مطرح کرد که جایگاه ایران در این میان کجاست در حالیکه سهم زیادی از بازار را مصرف کنندگان ایرانی دارند.

وی با هشدار درباره این موضوع که  دو سوم بازار فرآورده های آرایشی و بهداشتی جعلی و تقلبی است این بازار را یک بازار واقعی خواند و گفت: 80 درصد محصولات کازماتیکا در دنیای امروز مربوط به محصولات مراقبت از پوست و مو و عطریات است که متاسفانه ایران جایگاه خوبی در این میان ندارد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا را یک محفل سالانه علمی و فنی و بهداشتی و اقتصادی دانست  و  اظهار امیدواری کرد، در آینده این نمایشگاه بتواند، سهم خود را از بازار بگیردو

در پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا، از شرکت های برگزار کننده نمایشگاه و شرکت های برگزیده با حضور دکتر مهدی پیرصالحی و دیگر مسولان وزارت بهداشت تقدیر به عمل آمد. شرکت آریاشیک، گل تاش، پرستیژ، ماهتاب کیش، پاکسان، آریا کیش از جمله شرکت های مورد تقدیر بودند.

همچنین اولین  نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا با حضور مسئولین و اصحاب رسانه به دست دکتر مهدی پیر صالحی معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو افتتاح شد.

22

نظر شما