طغیان رودخانه محلی سه مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۱۲:۵۰:۱۲
کد خبر: ۸۲۶۹۰۴
طغیان رودخانه محلی سه مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان را بست
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر طغیان رودخانه های محلی در جنوب این استان سه مسیر ارتباطی امروز/یکشنبه/ بسته شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: مسیرهای دلگان - زهکلوت، دلگان - ایرانشهر و بزمان - دلگان صبح امروز بر اثر سیلاب بسته شدند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی در حال تلاش برای بازگشایی این مسیرها هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:بارش رگباری همواره طغیان رودخانه های محلی را در جنوب این استان به همراه دارد.
وی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته از ایستگاه بارانسنجی «چاه کمال» از توابع خاش با 20 میلیمتر بارش گزارش شده است.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی که از روز گذشته این استان را فرا گرفته سبب آب گرفتگی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه های محلی در نواحی مرکزی و جنوبی شد.
محمود دیانتی افزود: بارش های قابل قبولی در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان رخ داد به طوریکه به لحاظ تعداد ایستگاه و ارتفاع بارش، بیشترین بارندگی ها در ایستگاه های باران سنجی توابع شهرستانهای خاش، ایرانشهر، دلگان و بزمان ثبت شده است.
وی ادامه داد: به طور کلی از روز گذشته تا ساعت 7:30 صبح امروز حداقل از 55 ایستگاه باران سنجی گزارش بارش دریافت شد.
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته جاری ادامه دارد افزود:همچنان در ارتفاعات مرکزی و جنوبی این استان احتمال جاری شدن موقتی روان آب،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

نظر شما