محمد سالاری در گفتگو با برنا بیان کرد:

الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی مناطق ۲۲ گانه/ بازآفرینی شهری از اولویت های سال ۹۸

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۰۶:۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۲۹۵۲۹
الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی مناطق ۲۲ گانه/ بازآفرینی شهری از اولویت های سال ۹۸
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری برای سال آینده شفاف‌سازی و مبارزه با رانت را در راس برنامه‌های شورای شهر دانست و به افزایش بودجه 98 در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد سالاری در خصوص فعالیت‌های انجام شده این کمیسیون در سال 97 بیان کرد:  به رغم اینکه مردم در سراسر ایران با مجموعه ای از مشکلات اقتصادی و معیشتی رو به رو هستند امیدواریم به عنوان مدیریت شهری تهران با توجه به وعده‌هایی که به مردم در فرآیند انتخابات گذشته دادیم و بر اساس برنامه‌های توسعه پنج ساله سوم تهران و برنامه‌های سالانه به ویژه در بودجه سال 98 و در راستای تحقق وعده‌های خودمان که مبتنی بر نهادینه کردن توسعه انسان محور است، عمل کنیم.

وی افزود: همکاران من در شورای اسلامی شهر تهران در تعامل با مدیران ارشد و بدنه شهر تهران سعی شد به‌رغم مشکلات منابع درآمدی که مواجه هستیم مبتنی بر درآمدها در راستای تحقق توسعه انسان محور، به سرزندگی شهری که این روزها به عنوان چالش اصلی شهر تهران با آن مواجه هستیم، توجه کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار کرد:  توجه به ساماندهی عرصه های همگانی و فضاهای عمومی شهر، توجه جدی به سیما و منظر شهری و مناسب سازی شهر و در اولویت قرار دادن رویکرد مبارزه با فساد، رانت و با تحقق شفافیت با مجموعه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها از اولویت های جدی سال آینده خواهد بود.

سالاری خاطر نشان کرد: امیدواریم در تمامی حوزه های مدیریت شهری اعم از فرآیندهای مالی، واگذاری املاک و دارایی‌های شهر، اعم از انعقاد قراردادهای مختلف پیمانکاری در ماموریت‌های مختلف مدیریت شهری به خصوص در حوزه شهرسازی و معماری که بیشترین مواجه مردم با شهرداری این حوزه است موضوع تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و رانت و فسادی که شکل گرفته به حداقل ممکن برسانیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته مصوبه‌ای تصویب کردیم و شهرداری تهران ملزم شد تا نسبت به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی مناطق 22 گانه اقدام کند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: طی روزهای گذشته شاهد انتشار بخشی از اطلاعات بودیم و مابقی منتشر خواهد شد. باید بتوانیم اتاق شیشه ای درست کنیم و نظارت همگانی در حوزه تصمیم گیری ها داشته باشیم که قطعا میزان فساد و رانت به طور جدی کاهش می یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا شهر تهران تاکید کرد: مهم ترین اولویت های شورای پنجم، تصریح ماموریت های نرم افزاری به ماموریت های صرف سخت افزاری است.

سالاری گفت: ماموریت های نرم افزاری در دوره های متعدد مدیریت شهری مغفول ماندند. توجه به کوچه ها و خیابان ها از جمله اولویت های ماست. در بودجه 98 اولویت‌های جدی برای احیا، بهسازی و نوسازی شهر تهران و به طور کلی بازآفرینی شهری اختصاص دادیم از این رو در بودجه 98 چندین برابر اعتبارات بهسازی محیطی و پروژه های محرک توسعه را افزایش دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز