ایران خانوم ما ؛

تنگ بنیون؛ زیبای ناشناخته تنگستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۰۸:۰۲:۰۹
کد خبر: ۸۲۹۵۴۳
تنگ بنیون؛ زیبای ناشناخته تنگستان
عید که می‌آید دل هوس سفر می‌کند. دل به جاده زدن و رفتن به جاهای نرفته یا رفتن به مناطقی که رفته‌ایم و تجدید خاطره. نقطه به نقطه ایران؛ زیباست و دیدنی و ما در این روزهای عید؛ هر روز یک نقطه جذاب و قابل توجه برای گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم. امروز تنگ بنیون؛زیبای ناشناخته تنگستان.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛‌ کوه­‌های خاییز بلندترین بخش استان بوشهر هستند که در جنوب شرقی شهرستان تنگستان قرار دارند. بلندترین کوه این منطقه بیرمی نام دارد که ارتفاع آن 1950 متر است و به بام استان بوشهر معروف است.

تنگه­‌های 7گانه کوه بیرمی یکی از زیباترین مناطق جنوب کشور محسوب می­‌شود. تلخ آب بید، بنیون، روانی، گشی، یخ، مخدان و آشی نام این مجموعه تنگه است که در بین آنها تنگ بنیون دیدنی‌­ترین است.

تنگه بنیون در ارتفاع 500 متری  و در جنوب روستایی به همین نام قرار دارد. این تنگه بسیار سرسبز بوده و پوشیده از گونه‌های مختلفی چون انار، بنه، بادام وحشی، مرکبات، نخل، کنار، انجیر، گز، خرزهره، گون، گل گندم، گاو زبان و بارهنگ است.

در میان تنگه رودی جاری است که نیزارهای زیبایی اطراف رود را پوشانیده و آب آن را چشمه­‌های واقع در انتهای مسیر تامین می­‌کنند. چشمه‌­ها در کنار یکدیگر  واقع شده و دو حوضچه به عمق حدود یک متر را تشکیل داده اند. دسترسی به این تنگ از طریق جاده ارتباطی اهرم به روستای بنیون میسر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز